dinsdag 8 december 2015

Maandag ochtend half negen.

Knetter, wat heb ik geslapen op een uur na, het klokje rond. Een heerlijk groot bed en een heel dik dekbed.
Nu dus lekker naar de wester en noordermarkt. Maar eerst de parkeermeter vullen, van 9 tot 2 uur 20 euro er in gedaan. Als we met de trein hadden gegaan, waren we niet veel minder kwijt geweest. Ook hebben we geen tram gebruikt, lekker alles gelopen, dan kan je zo lekker bij de huizen op de gracht binnen loeren.
Dus op weg, wat zijn dat toch een heerlijke markten en zo vreselijk goedkoop. Stoffen in alle soorten en prijzen voor 1 euro per meter te kust en te keur. Er stond wel bij, alleen hele meters. 1.20 gaat niet lukker, dan moet je 2 meter nemen. We hebben ook eindelijk asbakken gevonden, waar we al weken naar zoeken, voor 2 euro per stuk. Inmiddels hebben we al 4 asbakken gekocht en met deze erbij hebben we er 6 gekocht. De nieuwe mogen blijven, de rest gaat in de kast, ik ben er helemaal gelukkig mee.

Het weer was inmiddels opgeknapt, wel grijs, maar droog. We hebben koffie gedronken bij een heel klein barretje, die naar men zegt, hier is de lekkerste appeltaart van Amsterdam. Wij hadden nog een plekje buiten, er stond een hele lange rij, alleen al om binnen te komen en te bestellen. Wij hebben alleen koffie genomen, ik had net het ontbijt achter mijn kiezen en dan zo een groot stuk appelgebak, dat gaat er niet in.
Daar zit ik dan te wachten op mijn koffie.

Toen we op het gedeelte van de Noordermarkt kwamen, stond er een kraam met 2de hands echte Uggs laarzen. Alles lag door elkaar, dus zoeken maar. Nu had ik in Schagen een paar leren laarzen gekocht, omdat het met 2de hands Uggs toch niet ging lukken in onze omgeving.En het gaat prima met de leren laarzen, maar nu had ik toch een heel groot probleem. De prijs was prima, ik had mijn maat en het model met knopen aan de zijkant, waren ze nog leuker dan leuk. En het voelde weer zo vertrouwd en lekker zacht.
Je snapt het al, ik ging voor de bijl, er nog 7 euro af kunnen halen. Direct aan getrokken en was dubbel happy. Toen liep het tegen 2 uur, we moesten terug naar de auto, Rafa opgehaald, die Miriam, niet wilde terug geven, en in de namiddag waren we weer thuis in Julianadorp. Het is niet helemaal gegaan zoals we in ons hoofd hadden, maar het was echt een geweldig leuk verblijf in Amsterdam.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten