dinsdag 8 december 2015

Amsterdam, vervolg van het vorige blog.

Toen we het ziekenhuis uit kwamen, waren we al een aardig stukje onderweg naar Amsterdam. We zouden met de trein gaan, maar dan waren we zeker te laat voor Body World. Dus door met de auto naar Amsterdam. Dan maar opzoek naar het hotel, koffertje in de kamer zetten, dan de auto zien kwijt te raken. Nu hadden we de mazzel, dat we op het grens gebied van betaald parkeren op zondag zaten. We vonden een plek verder in de straat, maar we moesten wel maandag ochtend om 9 uur de parkeer automaat vullen. Dat koste 4 euro per uur, maar dat zien we de volgende dag wel. Op naar het centrum, we waren te laat voor Body World, als we er nog inmochten, hadden we minder dan een uur, we moesten om half zeven eten, dus ik vond het beter om niet te gaan en als we weer in Den Helder zaten kon ik er nog altijd een mailtje aan wagen. Want ik wilde dit heel erg graag zien, lijkt me heel spannend om door je eigen lichaam te wandelen. De hele weg hadden we naar de binnen stad, motregen. We waren inmiddels wel nat geworden, maar we voelde ons heerlijk in Amsterdam. Op een terras, uiteraard met verwarming, een glaasje wijn gedronken.
Dit was ons hotel, heel erg gezellig.
 
Daarna naar de nieuwedijk, waar we met de bon van vakantieveiling een 3 gangen menu zouden krijgen.
Dat viel niet tegen, soep, biefstuk en een ijsje. Daarna weer teruggelopen naar de jordaan om daar de boel op stelten te zetten, bij cafe Nol of zo. Maar dat viel een beetje boel tegen, in niet een kroeg, heerlijke Amsterdamse muziek. En er zat nergens een kop. Het was inmiddels 9 uur, misschien waren we te vroeg.
Maar de pootjes en het lijf, waarschuwde me, he Truus vind je het niet genoeg voor vandaag? Nou eigenlijk was ik het er mee eens, dus lagen we om half 10 bekaf in ons mandje. Wel jammer want ik had zo veel zin in een lekkere amsterdamse kroeg. Aan de andere kant, volgende week zondagmiddag is er in Wormer een Amsterdamse middag, waar we heen gaan. Daar verheug ik me dan maar op.
Dit is dan de beroemde Wester toren. Je ziet aan de foto wel, hoe somber het weer was.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten