zondag 27 december 2015

2de Kerstdag, familiedag

Na gister een rotte1e kerstdag, op iedereen was ik kwaad en niks was er goed. Maar wat meestal zo is als je zo een dag heb, deugd er niets maar je vergeet naar jezelf te kijken. Ligt het ook niet aan mij?

Maar goed, vandaag de 2de kerstdag, had er gister totaal geen zin meer in. Om 12 uur waren de eerste er al, en langzaam druppelde de tent vol, echt vol dus. Het eerste half uur was een heksenketel, de jongsten deden het in hun broek, doodsbang voor Rafa. Later ging het allemaal goed. RAF wist er ook geen eind aan, met al die mensen en toen het eten op de tafel stond, was haar aandacht alleen maar richting eten. En er viel nog al wat op de grond, ze had zelfs een hele schaal met kinderen macaroni, die een van de kids liet vallen. Het is heerlijk dat we een hele lange gang hebben, op hun sokken op het parket, lekker rennen en glijden. Of ze sloten zich op in de logeer kamer om zich te verstoppen onder de stapel jassen. Na wat gedronken en gehapt te hebben, zijn we aan de kadootjes begonnen.

 

Er is ( Revi) een rakker, die na ieder kado wat hij had uitgepakt, ik heb nog niets gehad, met een staalhard gezicht. Als je zijn kop ziet, weet je al genoeg, zo een heerlijk beetje rooie kop met haar. Alleen zijn sproeten ontbreken, maar dat dat zal van de zomer wel komen. Als je het verschil ziet met de meiden, die zijn rustig en heel zoet. Hij bleef maar door zeuren dat hij nog niets had gehad. Alle papieren zooi had ik al in een grote vuilnis zak gedaan. Toen heb ik hem wijs gemaakt, dat er echt onder in die zak nog een kado voor hem in zat. Eerst geloofde hij me niet, maar ik ga toch maar kijken dacht hij. Papiertje voor papiertje er uit halen en alles nakijken. Tot de zak leeg was, ja, toen had ik dat toch verkeerd begrepen van de kerstman. Dan ruimen we alles maar weer op. Dat lukte, tot de kleine snippers aan toe.

Wat ben ik toch goed, een foto gemaakt in een kerstbal, doe me dat maar eens na. Grapje, ik zit zoals weer te klooien. Mijn iCloud is vol, nog voller dan vol zelfs. Dus wil ik al mijn foto's over zetten in Flickr, maar dat moet dan weer gestreamd worden met mijn blog. Had ik maar naar de Havo gegaan, in plaats van de huishoudschool. Die ik trouwens niet een heb afgemaakt. Er moesten centjes verdiend worden, met zoveel kottertjes thuis. Geen spijt van, want ik ben heel goed terecht gekomen zonder opleiding. Ben zelf trots op mezelf.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten