donderdag 3 december 2015

Een dagje nixen, is niet verkeerd.

Vandaag een dagje, rust in de ploeg, dat heb ik wel even verdiend. We hebben hier net als thuis ook een wasmand en die raakt hier ook vol, maar ik had een snipperdag genomen, dus ook niet aan de was vandaag. Lekker lui op de boek op de bank gekropen. Morgen is er nog een dag, en daarna nog heel veel hoop ik.
 
Ik had maandag in Maastricht nog ruzie met een eikel, die met een kraam in de grotten stond.
Hij had een kraam met kroelbeesten, die na 2 minuten in de magnetron, wel anderhalf uur warm bleven.
Dat lijkt me heerlijk, om in bed te kroelen met zo een knuffel hond. Vraag ik aan die man, wat zit er in?
Geer zij hij? Of iets in die geest. Nancy als een echte boerin zegt, oh, gerst. Nee zegt hij dat is een gewas.
Er stond een bakkie op zijn kraam met bruine korrels. Toen werd ik ineens bijdehand en zei, gier?
Ging die vent toch een partijdje uit zijn dak. U zegt dat ik hier stront verkoop, loopt u astublieft even door.
Ik probeerde het nog een beetje goed te maken en zei, dat ik hem niet goed verstaan had, het had toch mogelijk geweest, met gier kan je toch veel doen? Begon die eikel weer, u beweerd dat ik hier stront sta te verkopen, wilt u nu astublieft snel maken dat u weg komt. Ik laat me hier niet door u , niet belachelijk maken, dat ik stront verkoop. Wij aangeslagen, ik vond mezelf niet zo een eikel om het te vragen, wat een lul, die vent. Komen we een paar kerststallen verder, staat er een echte juwelier. Ik heb van Norbert toen ik 65 jaar werd, jaaaaren geleden is dat al, een mooi horloge gekregen, maar het horloge is breed en de band voegt niet om mijn pols. Vraag ik heel netjes, er waren geen klanten of andere kijkers, mag ik u wat vragen, kan er om dit horloge een ander bandje? Hij kijkt naar mijn pols waar het horloge nog om zit. Nee dat kan niet. Boem klaar, wat een arogante kwal. Ik heb toen maar aan niemand meer wat gevraagd. Het was mijn dag waarschijnlijk niet.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten