zaterdag 24 september 2016

Het word weer tijd om uit mijn hol te komen.

Gezien de temperaturen die we de laatste weken hebben, kan ik uit mijn hol komen. Het is heerlijk, je voelt dat de herfst er aan komt, niet aan de temperatuur, maar aan de wind, die er de hele dag niet is. Ik kan nu weer af en toe het zonnetje in, dat is wel nodig ook. Ik zie er nou niet echt florisant uit, best weer even wat slechte tijden gehad, die zijn hoop ik, nu weer voorbij. Best vervelend, zo gaat het goed en dan weer een paar stappen achteruit.

Voorlopig zitten we nog steeds beneden, misschien blijven we er wel. Ik las in de krant, dat ons deel van Spanje, ook in de wintermaanden hittegolven zou krijgen. Wel lekker dan kan je in de wintermaanden ook zwemmen. Ik heb eens uitgerekend, we zitten van juni tot en met oktober in het benedenhuis, dat zijn 5 maanden, 3 maanden in Julianadorp en 4 maanden in het bovenhuis. We kunnen ook nog wat er af halen en dan in Denia gaan zitten. Wat zijn we toch een stelletje rijke stinkers, als je dit allemaal leest. Ik vond het eigenlijk wel een grappig iets. Ik kwam er op, toen ik dacht, eigenlijk wonen we niet eens zo veel in het bovenhuis.

Dat rustig aan, herken ik wel, maar nu mag het gas er weer op. Deze week 2 dokter bezoeken, de eerste bij de dermatoloog. In juni een afspraak gemaakt, om wat huid dingetjes weg te halen en nu kon ik er pas terecht. Ik dacht dat dit alleen in Nederland zo was, maar het is hier volgens mij nog erger. Het zelfde verhaal met de andere afspraak, ook begin juni al gemaakt, bij de internist, begin oktober mag ik langs komen. Het zijn onbelangrijke afspraken, dus is het niet erg. Voor controle van de lever en mijn gal, daar heb ik nooit meer last van gehad na de aanval een tijd terug.

Norbert heeft op zijn poot een harde pijnlijke plek, die aan de wandel is, al een paar dagen. Ook dik of er vocht in zit. Het begon in zijn bovenbeen, toen ik de kuit en nu rond de enkels. Heel raar, maar ik heb zomaar gedacht, achteraf, kan het van muggen komen? We hebben er heel veel, zoals ik al eerder schreef. Ook tijgermuggen, iedere keer als we eentje killen, kijken we nu, of het een tijgermug is. Ook wat ik heb gehad, zo vreselijk beroerd en vreselijk moe, spierpijn enz. dat zou best een gevalletje van tijger aanvallen kunnen zijn. We worden alle twee echt lek gestoken. Als we er eentje killen, kunnen we hem misschien laten testen?!?.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten