donderdag 8 september 2016

De mussen vallen dood van het dak en wat doen wij........

Ja, de mussen vallen dood van het dak en wij laten verwarming aanleggen in huis. Terwijl wij dekking zoeken in huis, is er eentje die er niet genoeg van kan krijgen. Rafa, blijft houden van het zonnetje, regelmatig ligt ze te zonnen, zeker een half uurtje en daarna zoekt ze de donkere en koele, voor hoever je van koel kan spreken, slaapkamer op. Een ding, wat ons betreft, wij worden luier dan lui er komt totaal niets uit onze handen, je hersens laten werken is al teveel. Norbert moet er af en toe uit, naar het vliegveld en doet dan ook de boodschappen. Het is vandaag 34 graden in de schaduw, dat valt nog mee. Een beetje wind zal wel aangenaam zijn, helaas zit dat er voorlopig niet in.

Niet piepen, lekker de zon in, anders ben je je bruine kleurtje zo weer kwijt.

 

De verwarming hoet zit dat nou? Dat is een heel verhaal. We hebben een fantastische gashaard met ventilator, al 20 jaar en die nog 20 jaar mee, hij verwarmd voldoende, maar brand op kleine zware gas flessen. In de kamer hebben we ook 2 airco's met koude en warme lucht. Ook dat geeft genoeg warmte, maar kost veel Electra. Nu was ik afgelopen winter bij vrienden op onze berg, ik kwam daar binnen en voelde een zeer behagelijke warmte. Ik weet niet hoe ik het moet zeggen, maar het was zeer aangenaam. Het was dus infra rood verwarming, het werkt zo, infrarood verwarmd de omgeving, de vloer, de meubels enz daarna geeft het de warmte door aan de mens. We hebben het in de winter wel, als we terug komen uit Nederland, dan is het 24 graden in huis, maar dan voel ik de kou alsnog van de muren en vloer komen. We wilden er vorig jaar al achteraan, maar dan komt het er niet van. Een paar weken geleden zag ik de advertentie en ik dacht, nu toeslaan. Dat heb ik gedaan en zodoende zijn ze nu met 3 personen de boel aan het aanleggen. Dan hebben we vanaf vanavond 3 brandhaarden, om maar in het nu te blijven. ( branden om ons heen ) We doen dit, met het oog op de toekomst. De gasflessen zijn behoorlijk zwaar, ik trek het niet om ze te wisselen. En beter gaat het niet worden, dus volgens mij een verstandige beslissing genomen om over te op infra rood verwarming. Het zijn 2 elementen, daarvoor komen ze met 3 personen? Ik dacht, elementen ophangen, stekker erin en gaan meedoe banaan. Nee, ongeveer 3 uur werk, we zullen zien, maar voelen, asjeblieft voorlopig even niet. De kachel voelen was ook geen optie, het is 38 graden in huis en de thermostaat kan niet hoger dan 36 graden, hij slaat gewoon niet aan.

 

Zie je het al voor je, terug komend bij je huis en dan dit zien. Wat vreselijk.

 

De ergste brand ooit, aan de Costa Blanca.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten