woensdag 31 december 2014

Paniek voetbal?

Vanmorgen op de voor pagina van de Telegraaf: Code oranje voor het hele land. Ik kijk naar buiten, schiet mij maar lek, rustig weer, geen sneeuw hagel of ijzel. Niet de weg op gaan als het niet moet, is het advies. Op Schiphol vluchten gecanceld, veel treinen rijden niet. Wat voor wereld zijn we terecht gekomen? Ik begrijp er niets van, wat een paniek om niets? De tijd zal het leren. Norbert zou naar zijn zoon gaan, omgeving Utrecht, hoe zal het daar zijn? We rijden hier in Milka, een soort koekblik, wij zijn voorzichtig, maar hoe rijden anderen weggebruikers? Hij besluit om het zekere voor het onzekere te nemen, blijft maar thuis. Ik ben nieuwsgierig wat er vanavond op het nieuws te zien is. Volgens mij is het een partijtje paniekvoetbal.

Het was inderdaad heftig,maar om in het hele land code geel af te geven, was overdreven. Wij hebben er totaal geen last van gehad. Ook in Amsterdam was er niets aan de hand. Norbert had gewoon naar zijn zoon kunnen gaan.

 

 

Adios 2014, je was geen fijn jaar, met je oorlogen en rampen.

Zondag: het is een prachtige zonnige dag, geen wind, heerlijk. We gaan vandaag richting zaanstreek, eindelijk naar mijn broer Giel en schoonzus Mirjam. Altijd gezellig, nu dubbel gezellig, ze waren naar Gran Canaria geweest en 2 sloffen peuken mee genomen A 16 euro een slof. Daarna naar Nel en Hans, daar zouden we een simpel hapje eten. Nou simpel was het niet, Nelie had alles uit de kast gehaald, letterlijk en figuurlijk. Ik had nog zo gezegd SIMPEL, staat die tut weer een tijd in de keuken te ploeteren. Het was goed en gezellig. Lekker bij praten over alles en iedereen. Ik ben niet nieuwsgierig, maar ik wil wel alles weten. Op de terug weg, was er gestrooid, maar evengoed een beetje glad. Dus rustig aan met Milka, die ons weer goed thuis heeft gebracht. We zijn erg blij met haar, ze is klein, maar we zitten erin als een vorst.

Maandag was een sombere dag, als zovele die we hier hebben gehad. Dinsdag af en toe zon en de woensdag, oudejaarsdag, staat de zon hoog aan de hemel. We blijven vanavond thuis, voor Rafa hopen we dat het een rustige avond word. Het is hier druk, ik denk dat de residentia voor 80 procent bezet is. Ik hoop dat er niet teveel vuurwerk liefhebbers zitten. Nieuwjaarsdag gaan we naar Conny en Bart, Barts Fontijntje, waar we onze vrienden allemaal weer zien. De vorige keer dat ons barretje open was, was Norrie ziek. Dan is het einde weer inzicht, op 2 jan. de tent doorwerken, koffers pakken, dan zaterdag ochtend bepakt en gezakt richting Marco en Annet. Zijn we een dag in de Zaanstreek en kunnen misschien nog wat doen. We eten en blijven slapen bij Marco. Zondag ochtend brengt Hans ons naar Rotterdam en vliegen we richting huis, waar het zondag 21 graden is met veel zon.

 

Welkom 2015, maak er een beter jaar van, dan je voorganger.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten