vrijdag 2 januari 2015

Uitsmeren.

Het uur van de waarheid is aangekomen, pakken en de tent doorwerken. Er is een tijd van komen en van gaan. Van gaan is het nu aangekomen. Ik loop de hele dag rond in mijn piama, rommel wat, maar het moet er nu echt van komen, niks meer uitsmeren, aan de bak. Nog even mijn blog bijwerken, dan ga ik echt aan de bak. Maar wat moet ik schrijven, ik heb alles wat ik kwijt wilde, al mede gedeeld. Ineens zie ik twee zwanen, wat is daar nou voor bijzonders aan? Veel in mijn ogen, jaren terug hadden we hier twee zwanen, maar sinds vorig jaar was er nog maar een. Dat vond ik harstikke zielig. De ene zwaan, zwom hier altijd voor of achter ons appartement in de vijver of in de sloot, die het complex omringt. Ik heb wel eens gedacht, ik ga een zwaan kopen, dan is hij, of zij niet meer zo alleen. Maar waar kan ik een zwaan kopen? Ik heb geen idee, wat er nog meer mee speelde, dat zwanen heel trouw zijn. Als de wederhelft er niet meer is, zou de zwaan die overblijft wel een ander tollerleren? Dus daar verder maar vanaf gezien. En wat gebeurde er vanmorgen, er waren er weer twee!!!! Dat vind ik heel bijzonder, vandaar dat ik dit schrijf. Ik ben een zeldzame tut, betreft dat soort dingen. Ook als ik een hond zie lopen, denk ik dat het een zwerver is, zo zielig, heeft geen baas die hem kan kroelen, geen eten, geen warm nest. Dan ben ik in staat om hem op te pakken en mee naar huis te nemen. Ja, en wat dan? Houden is absoluut geen optie, al hoewel, ik zou het best willen. Maar in dit soort dingen moet je je verstand gebruiken. Met beesten zit je zo vast als een huis, dat merk ik nu wel, hier in Julianadorp. Zoals gistermiddag, we zaten gezellig in Barts fonteintje, met alle Nederlandse vrienden en dan moet je toch rekening houden met Rafa, die alleen thuis was. Ook worden we een dagje ouder, wat als we tussen 6 plankjes liggen, wie zorgt er dan voor je huisdier? Nee het is goed zo, ik, de emodoos, zeker wat dieren betreft, gaat haar verstand gebruiken. Toen ik een foto ging maken van de twee zwanen, dook er net een het hoekje om. Niet meer gezien, het zou ook nog een one night stand kunnen zijn geweest. Of gaat dat niet zo bij dieren?

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten