vrijdag 19 december 2014

Retraite

Eindelijk is het dan zo ver. Ik ga in retraite, niet in Spanje, wat de bedoeling in september was, maar in Ermelo. Ik ga dit doen om twee redenen, ten eerste ben ik heel erg nieuwsgierig en ten tweede lijkt het me heel lekker. Even helemaal niets, alleen ik. Ik zit nu in de lobby, mijn blog te schrijven, maar voor ik me kan overgeven aan niets, moet ik nog even een klus klaren.

Onze nieuwe koelkast deed het niet meer, een monteur heeft er een nieuwe thermostaat ingezet. Maar nu vriest hij weer. Vorig weekend er al een melding van gemaakt. Norbert heeft al 3 x gebeld, ze bellen terug kreeg hij iedere keer als antwoord. Dus ik vanmorgen weer gebeld en gezegd dat ik een nieuwe koelkast wil hebben omdat ik geen vertrouwen meer in deze koelkast heb. Ze gingen een heel stuk mee, nieuwe koelkast gaan ze regelen, maar dan een zanussi. Over de inbouw kosten wilde ze het niet hebben, zij staan alleen verantwoordelijk voor de koelkast. Het inbouwen bij hun kost 100 euro en zou ik dan ook nu moeten betalen. Paula kennende gaat daar niet mee accoord natuurlijk en dat heb ik hem ook gezegd. En dat ik bij rader eerst wat info wil vergaren, daarna bel ik hem wel. Geen 10 min. later belde hij terug en wilde de kosten dan delen. Dat wil ik ook niet, Norbert wilde het wel, hij vond het redelijk. Goed, ik heb niet toegehapt want ik wilde info van rader. Een half uur later belde ze Norbert, afdeling inbouw, ze hadden 24 december een gaatje om de koelkast te ruilen en de nieuwe in te bouwen. Dit heeft Norbert afgekapt, met de mededeling dat we zouden bellen. Toen ik er over na dacht, was deze beslissing niet juist, laten ze maar komen, het geld probleem komt later wel. Dus nu komen ze de 24 ste ruilen en inbouwen. Ik heb thuis een mail aan tros rader gemaakt, toen ik hem wilde verzenden, lag de Wifi eruit. Het is weer hopeloos de laatste dagen. Dus ben ik nu vanaf mijn vakantie adres het aan het regelen.

Het is Eem vreemde gewaarwording dat ik nu hier zit in mijn uppie. Norbert liet me niet met de trein gaan en heeft me weggebracht. Heel gek, ik had het gevoel, dat ik naar een gesticht werd gebracht of naar de slachtbank. Hij mocht me ook niet naar mijn kamer brengen, nee, geen fijn gevoel. Om 5 uur moeten we ons verzamelen en dan ben ik er klaar voor.

Mijn onderkomen voor dit weekend, niet slecht.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten