vrijdag 26 december 2014

Kerst, een familie feest.

Ja dit is echt Fam. feest. Het feest van verbroedering, helaas gaat die vlieger lang niet altijd op. Als we in Spanje zitten, heb ik het gevoel, dat er iets niet klopt. Nou is het niet zo, dat we dan op elkaars lip moeten zitten met de kerst, maar het gevoel dat je vlak bij elkaar bent, is al voldoende. Dus 1e kerstdag kwamen onze kids naar het verre noorden, maar papa en mama en opa en oma, Spanje. Eerst dacht ik, trekken we dat? Maar eigenlijk wel gezellig. Nou dat was het zeker, de hele bubs in Julianadorp. Iedereen had wat meegenomen, ons werk was 0,0 Het liep gesmeerd, iedereen zorgde voor zich zelf, maar wat het belangrijkste, het was heel gezellig. We hebben bij iedereen een optie genomen dat volgend jaar 1e kerstdag, van 12 tot 5 opa en oma spanjedag is. We hopen echt dat ze er allemaal bij zijn. Er is toch niets leuker om deze dag met ze alle te vieren. Eigenlijk heb ik het niet zo op de verplichtingen, iedereen heeft zijn eigen leven. Het is niet meer zo als vroeger, de tijden zijn verandert. Maar stiekem vond ik het heel erg leuk. Wat ben ik een burger trutje aan het worden he. Nooit van mezelf gedacht.

Wat een drolletjes he. Revi van Karin en Frank en Amber van Marjolein en Ronald.


De dag voor kerst kwam de monteur de koelkast ruilen. Gewapend met de rekening van 50 euro kwam de brave borst al om 9 uur aan de deur. Nu moest ik snel naar het bedrijf bellen om te onderhandelen over die 50 euro die we moesten betalen. Het probleem aan de telefoniste uitgelegd en ze zouden ons terug bellen. Intussen het probleem besproken met de monteur, hij zei, ik bel ze zelf wel even. Zo gezegd zo gedaan, hij zei, ik ben hier in Julianadorp en ze weigeren te betalen ( zo was het natuurlijk niet) ze hebben een mes op mijn keel gezet. Overleg met de kop van het bedrijf, laat het geld maar zitten, was de uitkomst. Zo zie je, als je maar, niet alles maar slikken, daar ben ik een meester in, al zeg ik het zelf. Het lukt me niet altijd, maar meestal wel. Norbert ging al accoord met de kosten van 100 euro, ik never, volgens mij stond ik in mijn recht en dan wil ik het ook hebben. De brave borst hebben we 10 euro gegeven, hij had ook een aandeel gehad in deze oplossing.

Wat een kerel is dat geworden. Ruud de jongste zoon van Nancy en Fred.

Nel belde die dag op mijn Spaanse telefoon, de Nederlandse telefoon deed het volgens haar de hele dag al niet. ????? Nor kijken en jawel hoor geen netwerk. Uit en aan gezet, toen deed hij het weer. Tegelijk kwam er een bericht door, gratis internet tussen 5 en 8. Neerleggen en met de Nederlandse mobiel gratis verder bellen. Het was Nel, nou dan weet je het wel, 3 kwartier is niets, waarover lullen we dan ? ? geen idee, eigenlijk nergens over. Dan maar verder op de Nederlandse telefoon. Na een tijdje over niets te hebben gepraat, opgehangen en piep een bericht, het tegoed is minder dan een euro??????? weg 12 euro. Leest Norbert het bericht nog eens, gratis internet staat er!!!!!!! en niet gratis bellen. Wat een stel kneuzen, na de kerst maar weer opladen.

Familie tafereeltje.

2e kerstdag, mooi weer, het parkeer terrein word vandaag druk bezocht en staan heel auto's, iedereen met hond en gezin naar het strand. Ik hang lekker een beetje in huis, in duster, krantje lezen, blog schrijven, lekker niets moeten. Als de wind goed staat komt er vannacht gezellig sneeuw, meer in het zuiden, ik hoop dat we hier in het noorden toch een graantje kunnen mee pikken. We wachten af

Leuk he, feestje bij opa en oma Spanje, maar dan in Julianadorp.

 

 

 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten