zondag 18 december 2011

Prachtige luchten

Donderdag avond zo ineens, prachtige luchten en harde warme wind. Het werd ineens om 8 uur s'avonds 17 graden. Fe harde wind bleef, maar de luchten bleven een uurtje, het was zo en onwerkelijk. Ik heb zoiets nog nooit gezien. Van alle kanten kwamen op Facebook foto's binnen. Die ik nu dus ga gebruiken. Zelf had ik er niet aangedacht.
 

Het lijkt op sommige foto's of de wereld in brand staat. ik heb van de week toch wat kerst dingetjes gekocht voor in Nederland. Helemaal niks is ook niet gezellig. Maar we hebben een probleem, we hebben alleen maar handbagage. We draaien dan de sokken en onderbroeken die we mee hebben maar een keer om, moet lukken voor die 8 dagen dat we in Nederland zijn. Het wakker maken met Rafa word iedere ochtend heftiger, voor mij met de nodige verwondingen. Als Nor met haar gewandeld heeft en ze haar broodje leverpastei heeft gehad, wacht ze nog een uurtje, dan word het haar teveel, 10 uur is het toch echt koffie tijd. De eerste keer springt ze op ben om me wakker te likken, al ik geen sjoege geef, begint ze met die scherpe poten te graven, ik lig altijd van kop tot tenen onder me dekbedje. Dat graven doet heel veel pijn, me gezicht me armen overal. Dan gaat ze met de gedachte, nu komt ze er wel uit. Mooi niet, even bijkomen. Dat duurt haar te lang en begint ze tegen me te schelden. Als ik er dan nog niet uit kom, neemt ze een aanloop vanuit de kamer en springt ze boven op me. En maar graven en schelden. Dan ga ik er maar uit en dan blijft ze op me schelden tot er koffie met een koekje is, daarna vraag ik, kom maar naast me zitten en dat doet Ze omdat ze weet dat ik nog een koekje in mijn zak heb zitten. Domme hond zeggen we weleens, we zijn al een week bezig om haar te leren, wat zegt de kerstman, ho ho ho, nou mooi niet. Ik vind het wel leuk, ook al kom ik vaak bloedend, ook vanmorgen weer, het bed uit. Nor zegt doe dan de deur dicht, nee hoor ik vind het veel te leuk, vooral als ze me aan het uitschelden is.

1 opmerking:

  1. hallo paula, je had toch kerstspullen de eerste keer dat jullie bij ons logeerden, die staan toch bij nancy, dus je hoeft het toch niet te kopen, zag er toen gezellig uit door nancy, groetr bart en conny

    BeantwoordenVerwijderen