zaterdag 24 december 2011

Kerststress

Ik zat vanmiddag en ook gistermiddag heerlijk in het zonnetje te lezen. Ineens dacht ik aan vroeger,ten eerste was ik meer kerst altijd ziek. De weken er oor waren altijd vol stress, ook een gedeelte gezonde stress, wat dat heb je nodig met zaken doen en ik vooral. Ik werkte het beste als de druk hoog was, en dat kwam er dan met de kerst weer uit.
Maar over gister en vandaag dat ik in het zonnetje zat, dacht ik bij zelf aan al die jaren dat je de weken voor de kerst, maar een gedachte had, komt mijn poen er wel uit. Ik heb de gouden jaren nog meegemaakt. Toen waren er nog niet veel tuincentrums die kerstbomen en kerstspullen voor een appel en een ei verkochten. God zij dank, dat ik op tijd gestopt ben. Heel veel van mijn oude collega's hebben het niet overleefd. Dus zodoende dacht ik vanmiddag, wat ben ik toch een gelukkig mens in meerdere opzichten. Morgen in de namiddag gaan we richting vliegveld, dus morgenochtend een beetje pakken en dan rustig richting Nederland. Nog even een fototje van mijn winkeltje dat ik na 33 jaar verlaten heb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten