woensdag 3 augustus 2016

Tijgermug

Ja, ook hier hebben we ze. Dit is een foto genomen door Cor, die er heel veel heeft, waarschijnlijk komt dat door de vijver. Norbert is ook op muggenjacht gegaan en heeft er 3 om het leven gebracht, met de loup bekeken, bij ons niks geen tijgermug, tot nog toe.

Dit is toch een echte tijgermug, volgens mij.

Crea Bea, ik heb echt oog voor Crea dingen al zeg ik het zelf. Ik kom regelmatig dingen tegen en dan denk ik, fluitje van een cent. Maar dan komt het, alles is zo simpel, echt waar, maar wat dat betreft, heb ik 2 linker handen. In mijn koppie zit het wel goed, maar dan het uitvoeren!! Nou lag er in het appartement een harstikke mooi echt bontje van een of ander dier. Wit, maar in de loop der jaren, wat vies geworden. Je ziet tegenwoordig, bontjes over een stoel of bank hangen, wil ik ook. Uit de flat geroofd, de tuinslang met een heleboel wasmiddelen er op. Ik er maar op dansen alsof ik druiven aan het stampen was. Volgens mij worden schapen en honden toch ook zeiknat, maar dit ziet er niet uit. Als ik er aan kom, scheurt het schaap. Dat kan beter direct naar de basura, zegt nor. Maar die zegt van negen van de tien ideeën, gaat niet.

Dat ziet er toch niet uit. Misschien als hij goed droog is en dan voorzichtig opborstelen?

Had ik weer iets gelezen, dat je een kurk in de lampenolie moet wellen, op je fles zetten, dan gaat hij branden. Nu heb ik een paar van deze lampjes, met pitten, die ik na lang zoeken heb gevonden, maar ik kreeg daar een hele grote vlam van en loeven,??dit is goed volgens Norbert. Zonder veel vertrouwen, waar je mee omgaat, word je door besmet, een vuurtje erbij en jawel hij brandde, een schattig vlammetje, dat nu 20 seconden weer uit ging. Misschien moeten de kurken een paar dagen in de lampenolie liggen. Ga het weer proberen.

Ik had er zelfs een dopje opgedaan voor het uitdrogen.

Nu wil ik een grote vertakte dooie tak in een grote gekleurde bak gevuld met cement zetten en dan een kleur spuiten. Dat leuke grote terras, wat zo leeg was, begint al aardig vol te worden. Zie ik onderweg een tak, een dooie, gemaakt om in het cement te gieten. Maar nor stoppen, echt niet. Ik ga niet op andermans terrein jatten, was een braak liggend stuk grond. Komt hij van de week terug van het wandelen met de hond. Heel blij zegt hij, ik heb een kado voor je. Komt hij toch tevoorschijn met een lullig takkie. Hij moet zeker 2 meter zijn en veel vertakkingen hebben, maar dit is het echt niet.

Dit is de stok waar Norbert me mee wilde verrassen. Hij staat tegen het rotan stoeltje. Verrassing mislukt.

En dan mijn laatste project. Heel simpel, heel leuk. Je neemt een paar huishoud handschoenen, prikt wat gaatjes in de vingers en het hand gedeelte. Je haald de kop van de waterfles af, trekt daar de handschoen overheen en de ga je vullen met cement. Als het cement erin zit, drapeer je de handschoenen in een krap doosje. Maakt tussen de twee handschoenen een kulekie, zet daar zolang even een schaaltje met water in. 24 uur drogen, dan de handschoenen eraf pulleken, aarde in het midden, bij het kulekie en daar vetplantjes of cactussen in en je hebt een geweldig tafelstukje.

Hier liggen ze dan. Ik zal kijken of ik nog een foto heb, van hoe het zou moeten worden.

Zoiets zou het moeten worden.

Ik ben nu de koffie, die ik uit mijn koffiemachine haal, aan het drogen. Als je zit te eten moet je een schoteltje met de gedroogde koffie aansteken. Dan vliegen de wespen een straatje om???? Nu maar wachten tot we wespen krijgen, want die heb ik nog niet.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten