woensdag 24 augustus 2016

Raar, en ook een heel luxe probleem.

Ik vind dat ik zelf een heel raar luxe probleem heb. Mijn kledingkast is vol, met kleding die ik nog niet eens heb aangehad. Als Nel hier in het voorjaar is, ziet ze heel veel leuke dingen, maar dan zegt ze altijd, dat dragen we in Nederland echt niet. Maar ik begin het te begrijpen. Ik heb de afgelopen maanden best veel kleding gekocht. Allemaal schattige jurkjes, zoals het kookstertje van Carlo en Irene altijd aan heeft. Ik haal ze uit China ( op de fiets?) nee van het internet. Het duurt alleen een aantal weken, soms 6 of meer, voor je het inhoud hebt. Alles staat echt schattig, maar nu komt mijn luxe probleem, wanneer ga ik ze dragen? Overdag? nee dan draag ik het liefste niks. Bij het boodschappen doe? nee, dan het liefste een hele dunne slobberbroek met een slobberhesje. Deze periode is er maar een ding, schaduw, zo mogelijk een beetje wind, dus is het. Als je in een lief jurkje stapt, moet de rest er ook ordentelijk uit zien. Haar in de krul, lipjes gestift, lekker een make upje enz. Dat alles kan je vergeten, voor ik bij de auto kom, is mijn haar al drijfnat en stort volledige in. Make up, vergeet het maar, bij de eerste stap, lopen de druppels al van mijn gezicht. Zondag geven Herman en Brigit een feestje, ik ga het maar wagen om iets uit mijn nieuwe collectie te halen. En als het weer straks minder gaat worden, dan verkleed je je weer 3x per dag. Eerst iets wat een klein beetje warm is. Daarna een van de jurkjes b.v en tegen de avond een warme slobberbroek met iets erop. Zo bedoelt Nel het waarschijnlijk ook. Het weer in Nederland is wat dat betreft niet te pijlen, daarom, geen lieve kookster jurkjes. Misschien dat we maar een cruise moeten boeken, dan kan je overdag die jurkjes dragen. Maar goed, ze hangen allemaal nog nieuw in de kast te wachten op uitbreiding, er zijn er nog twee onderweg. Ik kan ze niet weerstaan. Nu stop ik zeg ik dan, maar dan kon ik weer een tegen, die ik al een hele tijd zie langs komen en ik echt heel leuk vind. Ik heb er nu een besteld, waarvan ik vorig jaar iedere keer dacht, leuk wil ik en is ook een beetje voor het najaar. Ik hoor alle mannen nu denken, zo, dat mens is koopziek. Aan de ene kant moet ik ze gelijk geven, maar aan de andere kant, de jurkjes kosten gemiddeld 12 euro. En dan komt inderdaad de koopzieke Paula om de hoek kijken. Als je laatste binnen zijn stop ik er echt mee, voor dit jaar.

 

“”Deze wilde ik vorig jaar al, nu toch maar gekocht.
 
“”

Dit is toch ook een poepje.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten