zondag 14 augustus 2016

Dit is te leuk !!!!

Wij kijken de laatste tijd, vanaf 6 uur, Nederland 2. Tot 8 uur leuke tv, na het nieuws van 18.00 heb je de het nieuws een vandaag en daarna Binnenstebuiten. Dat is een gezellig programma, met gewone een beetje ongewone mensen. Of mensen die iets bijzonders hebben of doen. Daarna een programma over bijzondere treinreizen, rail away. Daarna het nieuws, wat ik beter vind, dan waar we in het verleden naar keken, RTL4. Ook heb ik geen trek meer in Boulevard enz. Dus zitten we nu op Nederland 2, straks na de pelen weer Nederland 1. Van de week was er in binnenstebuiten een man die had heel veel Alpaca's. Wat een vreselijke leuke beesten. Die zou ik wel willen hebben rond het huis. Geweldig. Belt zaterdag Nancy en vertelt dat ze van de week naar een man die volgens haar op de TV was geweest met zijn Alpaca's. Nancy had het niet gezien, maar ik dan toevallig wel. Ze wilde er misschien wel twee kopen, voor de kids. Ze hebben ruimte van Wormer tot Purmerend bij wijze van spreken. Ze vonden ze alle vier geweldig, maar........ ze kosten 800 euro per stuk. Dat vond mijn schoonzoon Fred te gek, ik moet er nog een jaartje over denken, terwijl het voor de kinderen geweldig is. Ik een beetje drammen, doe het toch jullie hebben ook maar 3 dagen vakantie gehad en het is zo leuk. Misschien kan ik hem vanaf deze plaats overhalen om het toch maar te doen. Fred ik spreek nu een persoonlijk woordje tegen je, doe het, het geld weegt niet op tegen het plezier, dat je er van hebt. Een hek plaatsen bij je grote schuur en de beesten dapper laten wandelen op je erf en als Nancy de was ophangt komen ze even koekeloeren, want het zijn hele nieuwsgierige beesten. Ze dan zo het land inlopen en dan af en toe eens komen kijken of er geen inbrekers lopen. De kleine bruine en de kleine witte, ik heb ze al een naam gegeven, Jip en Janneke. Haal je hand over je hart en wacht niet nog een jaartje. Zo ik heb mijn best gedaan, misschien dat in mijn volgende blog kan schrijven, Jip en Janneke zijn heelhuids in Wormer aangekomen en eten vanavond mee.

Zijn ze niet geweldig?
We hebben deze week goed weer, niet te warm en niet veel wind. Ik ben ook weer eens me avondploeg vergeten, voor de vijfde keer dit jaar. Nu gaat Norbert me helpen, niet opvallend, maar gewoon stiekem kijken of mijn ochtend of mijn avond doosje voor staat. Mijn telefoon gaat af om half elf, die avond ook, toen dacht ik, ik heb ze al ingenomen dat ik net in de keuken was. Ik erf de volgende ochtend wakker in de donkere slaapkamer, toen dacht ik nog, het is zeker zwaar bewolkt en regen op komst, want met die beentjes gaat het niet goed. Maar het was prachtig weer, maar met mij was het niet prachtig. Broodje, koppie thee en mijn pillen, ja hoor, hoe kan dat nou. Het is zo, achteraf gezien, dat het die avond ervoor was dat ik ze eerder had ingenomen. We hadden savonds geen koffie gedronken, dus heb ik ze ook niet ingenomen. Toen was ik natuurlijk weer aan de beurt, 2 dagen, eigenlijk nu anderhalve dag, ik had de vergeten pil in de middag gewoon in genomen. Ik vind het echt niet normaal, als je 1x die pil vergeet, direct afkick verschijnselen heb en dan een paar dagen naar je bedje kan. Eigenlijk kan ik het me haast niet voorstellen dat het zo is. Het is geen komedie, eerst ben ik ziek en daarna de ontdekking, pil vergeten. Als het nu andersom was, dan kan ik me voorstellen dat het tussen me oren zou zitten. Maar ja, we hebben nu afgesproken, dat Norbert me gaat controleren. Hoe moet dat met mensen zijn die net als ik, wat ouder zijn en dement zijn? Ik moet er niet aan denken, dan lig in constant in bed, ziek te zijn, zonder dat we weten wat er aan de hand is.
Fred zie je die kleine witte dat is Jip!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten