vrijdag 26 augustus 2016

Eindelijk.

We hebben het voor elkaar. Vaste WiFi in de flat. We hadden eerst bedacht, WiFi als er mensen zijn. Nu heb ik voor 13 euro in de maand WiFi onbeperkt. Ik ben er harstikke blij mee. Wat we ook bedachten, betreft de WiFi, ten alle tijde, het dak op. Daar staat dan nu een klein schoteltje van 25 cm. Norbert is nog in de flat vandaar uit kreeg ik een Whats-APP. We waren bij de vereniging van eigenaren geweest, geen probleem zei Juan, maar eigenlijk moeten de andere eigenaren het ook goed vinden. We hebben contact opgenomen met de buurman van 4 hoog, we moesten door zijn woning, op zijn dak, de schotel plaatsen. Gelukkig had hij daar geen probleem mee Hij woont in noord Spanje en is alleen in de zomer maanden in Denia. We hebben alleen een probleem als er iets met de schotel is, we kunnen er niet meer bij. Daar hebben nog nooit last van gehad. Maar, we moeten er maar op vertrouwen. Ze waren er om half 10 en waren pas om half een klaar. Natuurlijk, kwam er direct protest van de andere bewoners. Wij mogen dat niet en zouden dat ook wel willen, dat soort verhalen en wij kunnen dat niet betalen. Ja, zegt Nor, ik toevallig wel. Toen maar in een charme offensief gegaan, tenslotte moet je ze wel te vriend houden. Ik ben nieuwsgierig of we hier nog wat van horen, dat zou wel zielig voor me zijn, ik heb er veel moeite voor gedaan. Duimen maar......

Voor de behandeling. Ik had mijn bril niet op toen ik de foto bekeek. Nu zie ik, met bril, dat mijn ooglid was blijven hangen.( tijd voor ooglid correctie? )

Als ik noe heel eerlijk ben, zie ik wat kleur betreft, niet zo veel verschil, misschien wat lichter en het kleuren accent, zie ik ook niet echt.

Vanmorgen, vrijdag, werd ik wakker en kwam tot de geweldige ontdekking, ik heb vannacht doorgeslapen. Het begin is er, zo door blijven gaan. Onderweg naar Ageeth, viel het me op, dat ik heel reflex was. Stom, ik voelde me gewoon mezelf, heerlijk rustig. Misschien komt het door het stoppen van mijn jarenlang gebruik van slaap pillen. Ik ben er nog niet, heb nog wel onrwennings verschijnselen, maar nog een week, hoop ik, doorzetten. Dan vind ik mezelf een topper, ik las van de week dat het bij een op de 5 lukt, om te stoppen. Toen dacht ik bij mezelf, dan ben ik toevallig wel die ene, want stoppen ga ik. Pillen slikken, zonder dat ik resultaat heb, nee. In het begin hielpen ze wel, maar al lang niet meer.

Zit ik op de kappersstoel, zegt Ageeth, vind je het vreemd dat je af en toe problemen hebt met je haar? Hoezo, was ist loos? Je zit hier, niet uit je nek te kletsen maar uit je hoofd te zweten. Niet normaal, ik had het zelf nog niet eens door. Druppels in je nek en parels op je gezicht. Nou dat moet ze maar eens kijken als ik echt uit mijn hoofd zweet, dan is mijn hoofdhuid bloedheet en lopen de parels over mijn gezicht en nek. Het hoeft niet eens warm te zijn, spontaan komen die aanvallen binnen, zomer en winter, als een opvlieger voelt het. Vandaag het haar een kleuren accent gegeven. Vorig jaar heeft ze het ook gedaan, maar niemand heeft het gezien. Het weer is vandaagweer lekker op dreef, knap hoog temperatuurtje. Nu tijd voor een siƫsta dan hoop ik dat het straks een pietsie koeler is.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten