dinsdag 9 augustus 2016

Ik kan weer drijven.

Na mijn vorige drijfmatras, heb ik weer een nieuwe drijver. Niet zo mooi als de eerste, maar ik drijf weer.

Het was ook een geweldige zitzak, maar loeizwaar om uit het water te halen, vooral omdat er een zooi water inzat. Of dat de bedoeling was weet ik niet, wat ik wel weet is, dat het zwembad water, er slecht van werd. Nu kwam hij uit Frankrijk, dus ik had er een zwaar hoofd in. Maar na mijn mail, waarin ik had gezet, niet zelf geschreven, maar je kon dat aankruisen, retour en geld terug. Stond er een paar dagen later een vrachtwagen voor de deur. Briefje getekend, zak in de auto en afwachten maar. Een paar dagen later stond het geld weer op mijn rekening. Een perfecte service. Maar toen het probleem, ik kon niet meer drijven, ik ging alleen in de namiddag even een half uurtje. Aan de ene kant zijn we wel blij dat de zitzak weg is, de maten 1.80 bij 80 was hij geloof ik. We konden dat ding nergens kwijt en in de schuur de hele winter, zag ik niet zitten, omdat daar wel eens ratjes zitten.

Nu hebben we in Denia een nieuwe, van alles wat winkel, anticrisis tienda heet hij. We hadden er al een gesnuffeld en voor de flat een gewone koffie automaat gekocht en een haarfohn. Nu stond er een drijfding voor 1/7 van de prijs van de zitzak. In een draagtasje en simpel te vullen met lucht. Leeg laten lopen opvouwen en weer in zijn tasje.

Ook heerlijk op het strand, alleen moet je hem wel op een of andere manier verankeren.

Het is heel simpel, zak open, zwaaien met de zak, andere kant op zwaaien en vol is hij. Dicht maken en te water. Norbert aan de bak, zwaaien, rondjes om het zwembad, op het parkeer terrein, op het grote terras bij de slaapkamer waar wel wat wind stond. Er gebeurde helemaal niets. Dan het internet maar op, zo zie je maar weer, waar ben ik zonder mijn pattekind. Op YouTube stond er een video. Met als onderschrift: is het echt zo gemakkelijk, de Lazy Bag vullen? Dat was een 3 minuten hilarisch filmpje. Ik had het willen plaatsen, maar lukte niet. Ze kregen met geen mogelijkheid dat ding gevuld met lucht. Toen een andere video op gezocht, en daarbij werd het uitgelegd, hoe het moest, toen lukte het direct. Maar hoe kom je fatsoenlijk op de Lazy Bag? Ik had bedacht ik wil eerst op mijn buik liggen, was geen goed idee, sloeg 2x over de kop en een zootje water binnen. Ik kan namelijk niet goed met mijn hoofd onder water. Ik had het gevoel of ik in een grote golf terecht was gekomen en over de kop vloog. En dat thuis in ons eigen zwembad. Ik hoor iedereen denken, wat een aansteller. Maar ik kan daar echt niet tegen, stond daar een beetje te hoesten en te proesten, ik vond het vreselijk. Dan maar normaal erop liggen, dat ging goed. Je moet alleen een beetje schuiven om naar boven te komen. Maar ik had me buik er vol van en ben gewoon blijven liggen zoals ik lag. En harstikke lekker, er is een probleem, hij is zo licht, dat als je eraf ga, hij 3 huizen verderop waait. En er stond wat wind, ik scheurde van de ene hoek naar de andere hoek van het zwembad. Maar ik ben weer blij, vooral ook dat je hem leeg laat lopen en in zijn tasje doet en geen plaats inneemt.

Om jaloers op te worden he, echt verrukkelijk.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten