zondag 25 november 2012

Hoor de wind giert door de bomen.

Als ik zo de weerberichten uit Nederland volg, is het daar dolle pret. Als we nu in Julianadorp hadden gezeten, zouden we echt even naar zee zijn gelopen, terwijl ik het pannetje erwtensoep al zachtjes had laten pruttelen. De warme chocomelk, slagroom en de Tia Maria alvast klaar had staan. Door de wind in Nederland, is de schotel, van de radio en TV uit gevallen, dus stilte hier in huis. Je hoort alleen het gesnor van de kachel, ja die brand, omdat de woonkamer op het noorden ligt. Maar, misschien, eigenlijk wel zeker, dom, de balkondeur en de slaapkamer deur staat open. De zon schijnt en het is 20 graden.we hadden gisteren, piepspul voor om de waterleidings buizen gekocht. Niet omdat we bang zijn, dat het water bevriest, maar om het warme water eerder boven in huis te krijgen. Er loopt 20 meter aan de buitenkant van het huis, het duurt een eeuw voor we warm water boven hebben. Norbert denkt dat het niet helpt, als dat zo is hebben we 15 euro weggegooid. Van de week sloeg de nagel van mijn wijsvinger dubbel, verder niet opgelet, maar nu is het pijnlijk. Druk ik op mijn nagel, is mijn nagel, als hij normaal kort zou zijn, zeker tot op de helft gescheurd. Gisteren had ik al mijn hele vinger gespalkt, dus geen last, maar dit is natuurlijk zwaar overdreven. Dat spul van de waterleiding was ook wel lekker, maar eveneens over de top. Nu maar om de nagel een stevige pleister en morgen maar even langs de nagelboer. Volgens mij kunnen ze de nagel er niet afhalen. Zo ver is ie gebroken. Een nieuwe gelnagel op mijn huid, word het dan, kan volgens mij ook niet. We zien het wel. Ik zit te wachten op mijn fotostream, Op de foto ik lekker met hond in het zonnetje en wijsvinger, in het kokertje van de waterleiding.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten