woensdag 7 november 2012

Was dit, de goden verzoeken?

De vorige blog was niet handig. Direkt na het plaatsen, sloeg het weer om. Nu ongezellig donker en de kachel aan. Gister een gezellig ochtendje aan het dokteren geweest. We moesten alle twee, recepten verlengen, dus maar een dubbele afspraak gemaakt. Nu had ik ook terug moeten komen, voor het urine probleem. Ook dat maar weer aangeslingerd. Voor ik weg ging gauw drie druppels in het potje gedaan. Zit ik in de wachtkamer, potje in mijn tas en leeg. Tas gevuld met plas. Nu was het niet zoveel, maar wel goor. Toilet ingedoken proberen te plassen en nu wel 5 druppels, het plassen doet nu ook pijn, wat ik daarvoor niet had. Nu waarschijnlijk dus een blaasontsteking. We hebben wel een half uur bij de pil binnen gezeten, hij zat dus echt op zijn praatstoel. Een paar jaar geleden, waren we echt geen vrienden. Nor heeft hem weleens over zijn buro willen trekken. Hij wilde namelijk geen recept uitschrijven, dat ik van mijn particuliere arts had gekregen. Half Spanje en iedereen in onze omgeving lukte het, maar ons niet. Ik had pillen van 40 euro een doosje. Op een of andere manier is het toen gelukt, niet om hem over het buro te trekken, maar ik denk door een vervanger. Toen ik eenmaal in de computer zat, was het geen probleem meer. Verder over gister, ik moest mijn plas direkt laten nakijken, in een ander kamertje, het van de eerste hulp. Ik stiefel daar naar binnen, ligt er een op apegapen. Dus wachten. Na een tijdje had ik de uitslag, weer bij de dokter naar binnen, Nor zat er nog steeds, ze zaten over de crisis te praten. En iedereen maar wachten in de wachtkamer. Urine was helemaal niet goed, er zaten bloedsporen in en nog wat, weet ik niet meer. Dus de volgende antibiotica kuur, de derde al. Nu 2 zakjes, 2 dagen op de zelfde tijd innemen. Toen moesten we een apotheek zoeken, ze staken vanaf gister tot?? De overheid betaald ze namelijk niet meer, dus kunnen ze geen medicijnen meer inkopen. Het is hier echt heel triest, vorige winter, kregen de scholen geen olie of gas meer, omdat de rekeningen niet betaald werden. Koters met jassen aan in de klas. Dit jaar zal het wel weer een trieste bedoening worden, want het is nu nog slechter. 5 tolweg bezitters, slaan alarm, hebben geen geld meer. Grote klanten van Norbert verdwijnen als sneeuw voor de zon. Vorige week nog een volle zaak, nu leeg en met de noorderzon vertrokken. Nog even doorzeiken, over urine. Vanmorgen weer een plasje in het potje gedaan en naar het gezondheid centrum gebracht. Vrijdag terug voor de uitslag. Het gaat nu weer naadje, ik ga zitten en er komt niets, dus buikpijn. Wanneer is dit gedonder voorbij? En kunnen we weer lachend verder met het leven. Misschien dat op 13 december het tij keert, met een goede kanker uitslag, zodat we dit jaar kunnen afsluiten. En dan gezond 2013 in.

Dag en nacht verschil bij gister.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten