maandag 5 november 2012

Gaspot verteren?

We zitten al in november, maar wat het weer betreft, lijkt het voorjaar. We sparen, al jaren, door iedere week geld in potjes te doen. Dat heb ik over gehouden, van de tijd dat ik nog een eigen zaak had. Ik telde alle kosten,die ik het jaar daarvoor had gehad, bij elkaar op en deelde dat door 52 . Iedere week ging dat bedrag naar de bank. Dus, kwam er een belasting aanslag, rekening kamer van koophandel of weet ik veel, no problem, het geld stond altijd op mijn rekening. Norbert heeft die gewoonte, vanaf het begin dat we hier woonde, overgenomen. We hebben het altijd gered, om alles te betalen. Nu zijn de gasprijzen zo gestegen, dat we de bijdrage in de pot, van de zomer al hebben verhoogd, van de zomer. Het is vorige winter best vaak voorgekomen dat we in een week 6 flessen nodig hadden. Alles te gelijk leeg. Dat is dan rond de 100 euro en dat op een doordeweekse dag. Moet je net een slechte week hebben, dan is er geen brood meer op de plank. Nee, heel goed van Norbert, dat hij dit van me heeft overgenomen. Ik ben daardoor heel trots op hem. In zijn eerste leven, maakte hij zich daar nooit druk om. Maar op het verteren van de pot terug te komen, er zit nu 900 euri in de pot, en nog geen kachel aan gehad. Vorig jaar hebben we 85 flessen verbruikt. Veel, maar de badkamer, keuken, kantoorkachel, eetkamerkachel en de kachel in de woonkamer, alles op gas. Maar als het weer zo blijft, kunnen we wel een tripje naar Dubai maken. Nee hoor, dat doen we niet, hiermee wil ik alleen maar aangeven, dat het weer nu, in november, perfect is. Rafa ook weer in haar element, de slaapkamer buitendeur is open, ze ligt dus zoveel mogelijk op het zonnebed op het terras in het zonnetje.

Prachtig, die blauwe lucht, op 5 november. Temperatuur 23 graden.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten