donderdag 8 november 2012

Wat ben ik actief, met schrijven hè.

Soms schrijf ik maar een of twee keer per week, nu wel meer. Maar het weer is niet zo lekker, dan zit je binnen aan de koffie, ik ga maar weer even wat schrijven, denk ik dan. Norbert en Rafa, zijn een tukkie aan het doen. Norbert denkt dat als RAF zo een tukkie doet, zijn vet op zijn buik gaat verbranden, ze weegt best wat, die dikkont. Ze blijft echt rustig een uur zo bij Norbert pitten.

 
Ik hoor net op de radio, dat het zondag, mooi, droog weer is in Nederland. Het ziet er hier niet gunstig uit voor zondag. We herdenken zoals ieder jaar de sterfdag van Lydia, en we hebben altijd mooi weer. We gaan eerst boerengolven en dan eten. Het zal wel druk worden, haast iedereen zit op het ogenblik hier in Spanje. Vanavond een kaarsje branden en aan Lydia vragen, of ze weer zoals altijd, voor mooi weer wil zorgen. Haar kennende gaat ze het regelen. Maar nu heeft ze het weer misschien naar Nederland gestuurd. We missen haar nog altijd en denken, ook zondag, weer met heel veel plezier aan haar terug. Hoeveel zondagen heeft ze voor ons gezorgd, koken, bakken, braden, nooit was er haar iets teveel. Als ik er nu weer over nadenk, voelt allemaal heel rot en komt die periode weer bij me terug. Ik heb ook geen zin meer om verder te schrijven.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten