dinsdag 13 november 2012

Ti's genoeg.

We hebben er nu wel een beetje genoeg van. Veel regen en een harde wind. Lekker gisteravond het winter dekbed er bij gedaan. Niet vanwege de kou, maar een lekker dik pak dekbed op me, heerlijk. Op het plaatje zie je hoeveel water er de laatste 48 uur is gevallen. En we krijgen nog een portie van die zooi.

Vanmorgen een goed bericht in de krant. De banken gaan de komende 2 jaar, geen mensen meer op straat zetten, als ze de hypotheek niet meer kunnen betalen. Bij bosjes zijn de mensen, uit hun huis gezet. Er gebeuren hele trieste dingen. De landelijke krant plaatst iedere zondag een triest verhaal, over de armoede in het land. Zo is er een vrouw die haar nier aanbied, om brood te kunnen kopen. Ook veel zelfmoorden, van mensen, die er niet meer uitkomen. Plus dat we, volgens de voorspellingen, nog meer de put ingaan. Deze gein, gaat volgens mij,nog wel een paar jaar duren. Gelukkig hebben wij geen hypotheek, of andere dingen op afbetaling. Anders hadden we ook naar de voedselbank gemoeten, een grapje, zo erg is het met ons niet. Maar dit alles zet ons wel aan het denken. Als het zo doorgaat, moeten we toch iets met onze ouwe sok gaan doen, maar dat willen we zolang mogelijk uitstellen. Nu lekker voor de kachel met een boek. Ik denk dat ik de grijzen tinten, maar eens induik. Heel veel verschillende berichten, de een zegt, hopeloos en de ander, ja ik vond het wel wat. Dus gauw lezen, dan kan ik zelf oordelen.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten