maandag 8 oktober 2012

Smoesjes.

Er zijn van die dagen dat je het zo druk hebt, dat je niet aan schrijven toe komt. Smoesje natuurlijk, drukke dagen komen niet in mijn agenda voor, geen zin dagen wel. Al hoewel ik heb het deze week best een beetje druk gehad. Neem nou de post, die gooi ik, nadat ik het gelezen heb, op mijn buro, hier beneden. Normaal verwerk ik wat in de computer moet direkt. Ook met de bloemen, regel de bestelling, het formulier op het buro en dat is het. Als Nor met enveloppe van kantoor komt, met geld van de bloemen, ook op de stapel. Heel slordig allemaal, ie niet mijn stijl. Hetzelfde geval met het filmpje van Nor zijn verjaardag. Ik moet dan naar boven, naar de computer en dan ben ik zo een uurtje bezig. Dat vind ik zonde van mijn tijd, ik zit liever in het zonnetje, een boek te lezen. Zover ik het weer kan bekijken blijft het tot de 15de oktober, nog rond de 25 graden, dus mooi nog niet naar boven. Gister nog lekker gezwommen. Ook voor de hond is het heerlijk, ze ligt de hele dag buiten, in het zonnetje. Waar ik ook druk mee ben geweest, alle spullen voor de rommelmarkt een prijsje gegeven, ik heb best wel veel. Nu heb ik alle kleding buiten op de eetkamertafel liggen, maar bloedheet is het daar, maar een paar uurtjes wachten, tot de zon weg is. Zaterdag avond zonder stroom gezeten, wij alleen, dus bij ons was er iets mis. Al een paar dagen knipperende lichten, dat hebben we wel vaker. Ik dacht dat een van onze vaders of moeders boven weer bezig waren. Dat is ons al paar paar keer gebeurd, dat ze ons een kunstje flikten. Dat is echt waar hoor!!! Maar Nor had direkt door dat er boven, aan de weg, iets aan de kast moest zijn.  Norbert kijken en ja hoor, de hele zekering zwart en gesmolten, en stinken. Zondag ochtend iberdrola gebeld, verteld wat er was gebeurd, de zekering is van u, moet u zelf betalen en zelf een Electra man bellen. Hadden we nou niet gezegd dat het de zekering was, hadden ze gekomen en het gemaakt en als het een aardige man, zou zijn geweest, niet hoeven te betalen. Nu moesten we zelf oplossen. We hebben stinkie in het dorp, die we in het verleden ook bij de huizen die we in de verhuur hadden en ook voor de flat heeft hij veel gedaan. Als we toch zelf moeten betalen dan stinkie maar bellen. Om 12 uur hadden we weer stroom, met een nieuwe zekering. Kosten 48 euro. Geen voor rij kosten en ook geen zondag tarief. Prima mannetje. We noemen hem stinkie, omdat hij 20 jaar geleden ons ook met een probleem geholpen heeft. En hij stonk toen ongelofelijk uit zijn mond, geen knoflook, maar echt bedorven. Zodoende heet hij nu stinkie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten