vrijdag 12 juni 2015

We zijn haast klaar voor de start.

Na een best wel lange rit, waren we om rond 5 uur bij ons onder komen voor 2 nachten. Het leuke van dit onderkomen is dat het een Nederlands echtpaar is uit de Zaan. Het is een vroegere vriend van broertje. B&B in Alfarnatejo, El Aguila Libre.
Dus we hadden wel wat te bepraten, achteraf kenden Nel en Hans al hun vrienden uit zaan.
,
Vandaag zijn we naar Malaga geweest, rond gelopen in de stad, Nel en Hans zijn nog naar een uitkijkpunt geweest, een beste tippel naar boven was het. Paula en Norbert zijn in de stad gebleven.


Vandaag is het zover, ze gaan aan de bak. Wat tot vorig jaar een van de levensgevaarlijkste wandelingen van de wereld was, gaan ze lopen. We waren ruim op tijd weg gegaan, Tom Tom ingesteld en gassen.
Na een prachtige rit waren we in de buurt, dus tijd genoeg om met ze alle nog een bakkie te doen. Ik bleef bij de ingang in een restaurant, met een bakkie en een boek, helemaal goed. Er is een ingang noord en een zuid. Zuid is wat zwaarder omdat je daar het eerste stuk moet klimmen. Maar wat gebeurd er, de weg naar noord was afgesloten en om 12 uuren, het was wat klimmen werden er af en toe wat auto's doorgelaten. Daar sta je dan, omkeren en de weg zoeken naar zuid. De koffietijd was inmiddels verstreken, vette pech. We kwamen natuurlijk na de start tijd aan, maar gelukkig deden ze daar niet moeilijk over. Ik was, toen ze hun schoenen aantrokken alvast naar boven gelopen, omdat ze dan direct aan de loop konden beginnen en niet op mij hoeven te wachten, omdat ik niet kan klimmen. Kennelijk heb ik zo snel gelopen en ook nog de ingang voorbij ben gelopen, waren ze me kwijt. Toen ikboven was, zag ik het bordje met de pijl, Camino 2,1 km. Dus ik maar weer terug gelopen, boos op mezelf en iedereen, nou daarin was ik niet de enige. Ik dacht goed te doen, met alvast te starten en dat werd niet begrepen. Toen ik haast bij de start plaats kwam, liep Norbert net omhoog met de tas met vermaak spulletjes voor mij. Hij boos, ik boos, allemaal boos, dus het was een boze start. Dat kwam natuurlijk allemaal door die afgesloten weg en dat we te laat waren. Heb je hier zolang naar uitgekeken en dan gaat het niet door. Ze hebben heen en terug gelopen. Ten eerste omdat ik op zuid zat en dat de noord kant was afgesloten.ik heb dit direct op Spanje forum gezet en kreeg de volgende dag bericht, dat er nog meer mensen onze paniek hebben gehad. Arme Norbert, die heeft in de hitte en te kort geoefend, het wel voor zijn kiezen gehad. Maar volbracht, een medaille waard, was ik vergeten mee te nemen en ik was nog boos ook


Geen opmerkingen:

Een reactie posten