dinsdag 30 juni 2015

Helup, we smelten( de kazen )

Tja het is lekker warm, geen wind e de avonden heerlijk, zoals het hoort te zijn. Norbert moest gister met iemand mee naar de garage in Denia, hij dankte god op zijn blote knieƫn dat hij weer terug was op de berg.
We hebben hier op de berg, voor en nadelen, zoals met alles in het leven. De zomer maanden juli en augustus is het een voorrecht om op deze berg te wonen. Het is natuurlijk hier ook warm, maar in de stad vallen de mussen dood van het dak. Een ding, je doet helemaal niks, maar dan ook echt niks. Ik hou van lezen en met een computer waar 5000 boeken opstaan, kom ik nog heel veel warme zomers door. We hebben een triangel voor de zon opgehangen en daar moet je niet onder vandaan komen. Je kan met blote voeten ook niet op de tegels lopen. Rafa ligt af en toe nog steeds in de volle zon, even door te warmen, helemaal gestoord. Ik heb zelf mijn haar geknipt, en het zit weer. Toen kreeg ik het onzalige idee om het te kleuren. Er is een nieuw soort verf, dat niet het haar egaal verft, maar een beetje het effect geeft van, lichtere strepen. Dus warm goud blond, leek me wel wat. Nu ben ik zo vreselijk rood,dat Nor me rooie noemt. Ik ga maar veel met mijn kop in de zon, iedere keer met zwemmen kop onder water en in de zon laten drogen. Ik weet nog heel vroeger de dochter van Aad en Coby, die was heel erg blond en als ze dan beneden in het zwembad was, werd haar haar al groener. Dat kwam door dat ze te veel chemicaliƫn in het zwembad hadden gegooid. Dat moest ook wel met zoveel mensen. In ons zwembad zit er minder chloor dan dat er uit de kraan komt.
Dit is een foto van een van de gezelligste straatjes van Denia. Calle Lloreto. Op de zomeravonden is het dat stampvol, haast allemaal tapa zaken.
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten