zondag 18 maart 2012

Denia op zijn kop.

Het is weer zover, de lente in aantocht dus tijd voor de Fallas. De hele stad is een mensen massa. En wat ik het ergste vind is die koters die echt heel zwaar vuurwerk afsteken. Ik schrik me echt wezenloos, dus ik ga er niet heen. Al is het altijd heel gezellig. Overal muziek, mensen dansen op straat. Kinderen in prachtige jurken en niet te vergeten de Fallas zelf. Hele grote beelden van papiermache. Meestal erg seksistisch en over de dingen die op dat moment in het land spelen. Het is alleen jammer dat de tekst in het Valenciaans is. Hier begrijpen we nul komma nul van. Morgen om 12 uur gaan de grootste verliezer als eerste in de hens. Er staan er meestal 10 in Denia en voor de laatste in de hens gaat is het al 3 uur in de nacht. Morgen dus een vrije dag, misschien dat we toch even gaan en stop ik wel proppen in mijn oren. Dit zijn de leuke dingen hier in Spanje, het is hoer eigenlijk à
Tijd feest. Het enen feest is over en de volgende is alweer in aantocht. De week van Semana Santa, ook dan is er overal wat te doen. De processies zijn echt fantastisch, vooral de stille tocht vind ik heel indrukwekkend. Bloemenoffers, een toneelspel op straat, als het weer tenminste meezit. De laatste 2 jaren is er veel door het slechte weer niet doorgegaan. We hebben ook een paar jaar gehad dat de Fallas in het water vielen. Maar we zitten nu al haast in de zomer, zo mooi is het in jaren niet geweest. Als het goed is gaat het dinsdag of woensdag regenen, dat mag ook wel, het is gortdroog. Ik weet niet eens meer wanneer we voor het laatst regen hebben gehad. Dus zet de hemel maar een paar dagen goed open. Laat Nor het maar niet horen, die word gek als het regent. Ik vind het vooral na de regen lekker. Het ruikt dan zo lekker buiten. Zo, een Fallatje plaatsen en lekker onder de vette lappen. Het is al 11 uur, tijd om te pitten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten