vrijdag 6 januari 2012

6 Januari, dan is het voor ons altijd dubbel feest.

6januari de dag van de 3 koningen, zoals jaar hèbben we avond ervoor weer eens gemist. Ik was gisterochtend nog in een geheel afgezet dorp, waar ze de stal aan het maken waren. Het is altijd een heel spektakel met de drie koningen en een levend kindje. Maar wat belangrijker is voor ons is de verjaardag van onze grote vriend Hermanus, deze keer geen boeregolf, dus vanaf 13.30 aan het water. Het weer zat zoals gewoonlijk bij Herman weer mee. Het is al jaren geleden dat we bij Herman binnen hebben gezeten,op zijn verjaardag geloof ik nog nooit. Wel met Sinterklaas zaten we binnen.
Dus de weerstonden waren goed voor ons, er was genoeg bier, wijn en voor de rest was alles ook oke. Ook waren er heel veel gezellige mensen en de Spanjaarden waren er ook weer.Bartelome waar mijn broertje Jacco heeft gewerkt, vraagt iedere keer weer naar Jacco, waar hij woont en wat hij doet. Ook Vicente, van de guardia is altijd vol belangstelling naar mij. Hoe het gaat en of de nabehandelingen goed zijn. Dat is toch hartverwarmend, we kennen elkaar wel, maar zo goed ook weer niet. Nor had Rafa om 6 uur nog gehaald, ze vind het heerlijk met al die andere honden. We hadden haar wel direkt kunnen mee nemen, maar Kika de hond van Herman had vorige week waarschijnlijk vergif van het land gegeten en heeft 2 dagen heel slecht gelegen. We durfde het niet te gokken. Ze ligt nu voor pampus op de stoel, daar hebben we geen kind meer aan vanavond. We gaan zo een bakkie doen, dan lekker op tijd naar ons bedje, dat is het nadeel van zoveel water drinken.
Ik kreeg vanavond een mailtje van conny, waar we nederland in huis zitten, een berichtje met foto's uit Oostenrijk,, van haar zwager, dat hij niet op tijd thuis kan komen om te werken. Hij zit totaal ingesneeuwd., In nederland veel storm, overstromingen en regen en dan zitten wij hier met 23 graden buiten een feestje te bouwen. Ik denk niet dat we slecht hebben gedaan. Nog even kijken of ik een geschikte foto kunnen vinden, die we gemaakt hebben op de telefoon, het kan niet anders, het snoertje en de oplader hebben we in Nederland laten liggen. Ik heb vanmiddag heel veel mooie zonnige fotos gemaakt met de iphone en wat denk je, niets, op de verkeerde knop gedrukt. gelukkig had Nor er nog 2 gemaakt, die dacht Truus loopt als een volleerd fotograaf rond ik stop er maar mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten