dinsdag 8 maart 2016

Pieterburen

Norbert vanmorgen Rafa weggebracht naar het gesticht. Dat was niet zo een leuke klus, zo zielig, ze zag het echt niet zitten. Nor heeft verteld wat er is gebeurd en dat ze sinds dien een zwarte hond niet meer ziet zitten. Ze gaat helemaal uit haar dak, is haast niet te houden. Dan heeft ze vette pech, vertelde de pension houder er komt net nog een loge aan, een zwarte hond. Ne de koffie zijn wij op pad gegaan, het is toch nog een pittig eindje weg. Tom Tom ingesteld, dat ging natuurlijk hartstikke goed, tot na dat ik gezegd had, ook leuk een stukje binnen door te rijden. Even daarna, afslaan en de binnen landen van donker Groningen in. Dit is niet te geloven, we hebben zeker 50 min. Door dorpjes gereden, wat geen dorp mag heten. Er kwam echt geen eind aan, maar Tom Tom zei door gaan. Eindelijk kwamen we in Pieterburen. We waren 2 uur te vroeg en moesten nog maar een rondje maken, naar Lauwersoog of zo. Als je daar komt zie je het echte Groningen. Nieuwsgierig en vol verwachting reden we richting Lauwersoog. Daar wat gegeten en wat rond gereden, als dit het echte Groningen is, dan ben ik er gauw klaar mee. Het was niets bijzonders. Terug naar het hotel en naar de zeehondjes. Was het zeehonden centrum, op maandag en dinsdag gesloten. Dat is dan lekker, rijden we twee en half uur, is het centrum gesloten.

 

Wat een schatje he.

Wat moeten we in dit gat, waar verder niets te beleven is. Toch zijn we er even heen gelopen, we zijn gesloten, maar kijk maar even rond. En we moesten nog 15 euro betalen ook. Terwijl we korting zouden krijgen als we in het hotel verblijven,nu moesten we de volle prijs betalen. We waren wel op precies de goede tijd, want ze kregen net hun eten. 5 kilo haring per dag, dat is best veel. Zielig, die hele zieke beesten, de haringen werden gewoon hun strot in geduwd. Wel vreselijke leuke beesten, het was prachtig weer en ze lagen heerlijk te soezen in het zonnetje. Heel leuk, maar ik was best een beetje pissig.

 

Jammer dat je niet met ze mag kroelen

Prijzen waren ook verhoogd, terwijl wij andere prijs op onze boeking hebben staan. In alle gebouwen en kamers is WiFi aanwezig. Nou mooi niet, in onze kamer met geen mogelijkheid WiFi te krijgen. Volgens het kamer meisje werkt het allang niet goed meer. Dit vind ik heel slordig, van het hotel, net zo als dat het zeehonden centrum niet open is op maandag en dinsdag, heel slordig. Ik ga hier wel even een melding over maken. Wie gaat er nou naar Pieterburen, als je niet naar de zeehonden kan? Geen hond volgens mij

Best en mooi zwembad, alleen was het er een beetje warm.

Toen zijn we maar de sauna ingedoken en in het zwembad gedoken. Het was daar bloed heet en ook het zwembad was zeer warm. Al het personeel ondertussen bezig met WiFi, maar nada. Vanavond in het restaurant gegeten. Deze hele hoek bestaat uit een stuk of 6 panden, een klein winkeltje, was de receptie van het geheel. Het restaurant er tegenover nog een restaurant 3 woonhuizen omgebouwd als hotels. Ik denk dat dit alles van een familie is. Beidehante Gruningers dus. Lag ik vanmiddag bij het zwembad, leek het net of ineens een raar hoofd of de grond bewoog. En vanavond bij het eten had ik weer een raar hoofd. Ik zei dat tegen Nor, die geloofde me niet. Dan ligt netaansluiting de wijn, nee hoor, dit is een licht wijntje. Nou echt niet 13% precies wat ik dacht. Ik kappen met die wijn. Norbert heeft toen de hele fles in zijn eentje leeg gedronken. Die had wel een aanslag op hem gepleegd, want toen hij koffie bestelde, vroeg hij om ristretto, nou het was of ze vuur zag branden zei hij. O nee het moet water zijn, dat bedoelde hij. Thuis gekomen, voelde hij best dat hij een wijntje had gehad. Ging naar zijn bedje en....... sliep. Morgenochtend na het ontbijt rijden we waarschijnlijk nog even naar de stad Groningen en dan snel Rafa op halen. Woensdag hebben we een rustigdag.

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten