maandag 7 maart 2016

2 dagen Mokum

Donderdag ochtend hebben Rafa naar Giel en Mirjam gebracht, daar word ze altijd erg verwent. Ze is 2 dagen gebleven en ze hebben geen kind aan haar gehad.

Lekker struinen in Amsterdam.

Eerst zijn we naar de Albert Cuyp geweest, toen naar Amstelveen gereden, we weten daar een plek, bij de tramhalte met gratis parkeren. Natuurlijk heb ik weer weken op de vakantie veiling zitten poeren, voor leuke aanbiedingen. Ook wat de tram betreft, uit kienen, een 24 uurs kaart is ook echt 24 uur. Om drie uur een tramkaartje gekocht die dan ook geldig is tot de volgende dag drie uur. Op de tram, richting Hotel op de Apollolaan, koffertje achter gelaten en op de tram gestapt, richting centraal station. We hadden de vorige keer Body World mis gelopen omdat ik naar het ziekenhuis moest, met mijn vingertop, die een stukkende pees had. Nou dat was heel leerzaam, ook voor kinderen. Het zijn echte opengesneden mensen die daar tentoongesteld staan. We hebben daar toch een paar uur doorgebracht. Daarna had ik dinerbonnen, van een Italiaans restaurant, ik lust die zooi niet, maar Nor is daar gek op. Ik had de bon voor 14 euro, 3 gangen, voor 2 personen. Dus 7 euro p.p, ieder een glas wijn erbij, 4,25 per glas, nou we nemen er nog een. Ook een flesje water, een halve liter 4,50, maar ja als je dorst heb, wil je wel. We zaten heel gezellig en de tent was vol, volgens mij alleen maar klanten van vakantie veiling. Met de tram richting hotel en lekker slaappie doen.

De Nachtwacht.

Toen ik de volgende ochtend wakker werd, kwam Norbert al mopperend binnen huppelen. Het is een zooitje dieven weer, ik ga niet in de regen lopen, ik ben niet gek. Niet zo zeuren vent, we zijn toch niet van poppenstront. Weer een ritje met de tram, op naar het Rijksmuseum. Ik wilde de kaarten op internet kopen, maar toen mijn zus met mijn verjaardag bij ons was, zei ze, wij hebben museum jaarkaarten die kan je wel lenen, das een goed idee. Zij haar zoon gebeld en met afgesproken met Giel, dat daar de kaarten lagen als wij donderdag 2 dagen naar Amsterdam zouden gaan. Helemaal goed. Wat gebeurd er nou de dag voor we naar amsterdam gingen, op de TV, dat er erg veel fraude werd gepleegd met de museum kaarten. Dat iedereen ze maar aan iedereen gaf, dat moest veranderen, er moeten pasfoto's op. Daar gingen we dan in de stromende regen, met een mopperende vent en met de iligale kaartjes, richting Rijksmuseum. Je bent toch een beetje nerveus, ergens vind je het wel leuk op deze manier, maar toch. We kwamen zonder problemen binnen en hebben er een leuke en interessante paar uur gehad. Dit moeten we nog leren, wij kijken, ja mooi, en hort met de geit de volgende. Zo hoort het natuurlijk niet, we moeten dit echt gaan leren. Precies om drie uur kwamen we weer bij de auto, en voor de spits uit, terug in koog aan de Zaan om Rafa op te halen. We beginnen nu aardig door de bonnen heen te raken van de vakantie veiling. Norbert zijn vlieg kunsten op Texel, overnachting Pieterburen en naar de zeehonden opvang en dan nog een overnachting bij Schiphol met avond eten en ontbijt. Dan zijn we er weer doorheen. Het is voor mij geen gierigheid, maar een geweldige sport om te scoren voor de laagste prijs en het scheelt echt heel veel.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten