vrijdag 12 februari 2016

Verzorgingshuis.

Ik kreeg van Ineke 2 e- boeken, geschreven door Hendrik Groen. Hij is 83 en schrijft vanuit een verzorgings huis in Amsterdam. Ik had nog nooit van hem gehoord, ik ben op Facebook lid van de Libelle lees club. Dus ik zet een post op die site, met de vraag, wie kent deze boeken en is het wat? Binnen een half uur had ik 15 Posts terug. Iedereen vond de boeken geweldig. Ook schreef er iemand, vanavond komt hij bij Umbero Tan in de uitzending. Direct Ineke een berichtje gestuurd en die was er heel blij mee, ik ga kijken. Toen ben ik maar even gaan lezen en na de 10de bladzijde was ik al helemaal gek van Hendrik Groen. Nu, op dit moment zit ik naar Umberto te kijken en er zitten 2 heerlijke Amsterdamse bejaarde dames, met die heerlijke Amsterdamse humor. Kijken wat het gaat worden.

Deze 2 rasechte Amsterdammers zaten bij Humberto. Ze waren niet stil te krijgen, ze bleven maar kakelen.

Wat me nu overkomt, voor achten, me bed uit. Ik moest plassen en had vast geslapen en gedroomd. Dan kom je met een houten kop je bed uit. Dan maar even een stukje blog schrijven. Vorige week verzaakt, nu maar wat inhalen. Omdat ik zo vroeg ben, kunnen we wel naar de markt in Denia, stof kopen voor een nieuw dekbed. Het is toch van de gekke dat ze bij jysk, echt maar 2 grote dekbed overtrekken hebben en nog lelijk ook. Als je het zelf maakt, is eigenlijk een kwestie van 2 naden dicht stikken. De kussenslopen maken is ook een fluitje van een cent. Misschien vind ik daar ook wel een Buro stoel. Eigenlijk is het een rommelmarkt, maar er staat meer nieuw dan oud. Er speelt ook altijd een bandje met gezellige muziek. Daarna een bakkie halen op de Marqués de Campo, meestal zitten er dan een aantal vrienden van ons. Alhoewel, er op dit moment niet zo veel zijn. Het weer is weer wat somber, het ziet er voor de komende week, ook koud uit, 13 gr.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten