dinsdag 2 februari 2016

Afhankelijk

Afhankelijk, dat vind ik iets vreselijks, daar kan ik slecht tegen. Ik ben vanaf mijn 16de onafhankelijk geweest. Dat ik ging trouwen overal zelf voor moeten zorgen, mijn ouders waren best arm, en konden me ook niet helpen. Ik weet het nog goed dat ik een trouwjurk met Nel ging kopen, had ik 115 gulden. Dat lukte, maar het was het simpelste van het simpelste. Ik heb altijd mijn eigen boontjes gedopt en dat wil ik nog steeds. Ik kom er altijd uit, wat het ook is. Er komt een tijd, en die nadert met rasse schreden, dat ik dat moet over geven. Maar hoe ik nou op dit verhaal: Ik heb 2x per dag medicijnen, waar smorgens en savonds een pil bij zit, waar morfine in zit. Dan heb ik 2x per week nog de B12 injecties, waar ik wonderbaarlijk van ben opgeknapt er zijn af en toe nog wel wat slechte dagen, maar de neuropathie is heel veel verbetert. Nu kom ik op mijn afhankelijkheid: zondag ochtend word ik wakker, met zere benen, behoorlijk pijnlijk. Stond ook niet zo vast op mijn benen. Broodje gegeten en toen aan de koffie, ik kreeg het niet door mijn strot, dus in de gootsteen er mee. Blijf nog even hangen op de bank, maar het ging niet over. Kijk ik naar mijn pillen doosje en zie het donkere doosje links staan, dat bekent dat ik mijn avond pillen vergeten ben. Door deze stomme fout, mijn hele zondag door moeten brengen in mijn bed. Ik heb het een paar weken geleden ook gehad, een paar dagen beroerd, zomaar vanuit het niets. Was ik waarschijnlijk een injectie vergeten. Nu heb ik op de spuiten een sticker geplakt met de datum. Mijn probleem is dus, dat ik het vreselijk vind om afhankelijk te zijn van de medicijnen en dat mijn lichaam zich direct meldt.

Genoeg gezeur, het is hier heerlijk de laatste dagen rond de 20 graden met veel zon. Ik zit nu lekker beneden bij het zwembad. Eerst een inspectie gedaan, geen processie rupsen op dit moment, maar we moeten waakzaam zijn voor Rafa. De tuinman heeft er vorige week een aantal weggehaald, maar ook een paar laten zitten, die te gevaarlijk waren om weg te halen. Die stonden op het punt om aan de wandel te gaan. Die heeft hij gespoten met gif. Altijd een vervelende tijd is dit, gelukkig maar een paar weken per jaar. De tuin ziet er al helemaal zomers uit. Ik ben blij dat ik vorig jaar de knoop heb doorgehakt om de hele tuin te laten renoveren.

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten