dinsdag 23 februari 2016

Best wel veel gebeurd deze week?

Is dat nou, veel gebeurd, een paar lampjes kopen? Nee is ook wat zieligs gebeurd dat ik hier voor had moeten posten. Zondag, nu een week terug ging Norbert boven d hond uit laten. De zoon van Engelse Paula liet de honden uit, voorheen hadden ze Mollie, was geen vriend van Rafa, maar boven liepen ze los, gebeurde er nooit iets. Ze hebben Mollie laten inslapen en een oudere herder uit het asiel gehaald. Ze waren elkaar al eens eerder tegen gekomen, maar een beetje blaffen en verder niets. Nu kwamen ze elkaar tegen, en de herder kwam naar Rafa haar poepgat en begon te snuffelen. Maar zo hebben wij Rafa niet opgevoed, dus Rafa liet haar, pas gepoetste witte tandjes zien. Dat vond de herder niet leuk en greep RAF. Eerst vol in haar zij en met zijn kop schudden, echt moord neigingen. Toen greep ze raf in haar buik, hevig schuddend met de kop. Rafa gilde, mensen verder op de berg hebben haar horen gillen. Gelukkig had de hond een riem om haar hals, die Nor vast greep on omdraaide, zodat hij wel los moest laten. Toen ze thuis kwam behoorlijk aangeslagen, maar ze heeft gewoon gegeten. Ze bloedde een klein beetje en er zat een klein gaatje onder haar buik. Maar hoe later of het werd, het gaatje werd een scheur van wel 5 cm. Toch maar naar de zondags kliniek. Die hebben er 7 hechtingen in gedaan. En de plek op haar rug, was eigenlijk niet echt wat. Om de dag naar de dokter, pillen en zalfjes. Maar vrijdag zag ik dat ze een bult op haar rug zit, volgens mij werd hij al dikker. De arts zei dat het een bloed uitstorting was en dat het minder zou gaan worden, ja minder, toen hij zaterdagavond open knapte. Norbert de hele avond achter haar aan gehobbeld met een oude handdoek. Heel veel bloed verloren, maar de bult is wel wat gezakt. Vanmiddag hebben we een verjaardags etentje bij Piet en Ria. Ik vind het eigenlijk eng om RAF alleen te laten, straks komt er een zootje pusch los en slaat het door haar bloed. Ik bedenk zo maar iets, en dan je niet thuis. We blijven maar niet te lang ik vind het akelig om haar alleen te laten.

Dit is de wond aan de zijkant, waar 7 hechtingen in zitten.

Dit was tot zondag middag, nu op naar de verjaardag van Piet. Volgens mij was half Denia op zijn verjaardag gekomen. Betreft het eten, was er zoveel, heel Denia had kunnen komen. Gezellige muziek en het feest barst pas los, als Beppie losbarst. We zijn niet zo lang gebleven, omdat het me met Rafa niet lekker zat. Maar ze lag lekker in haar mandje toen we thuis kwamen. Vanochtend moest Norbert naar onze eigen dierenarts, voor de jaarlijkse prikken en voor de vliegreis een gezondheids verklaring. De dierenarts schrok zich wezenloos. De plek op de foto dat was goed. Maar boven op zijn rug, dan was een stuk slechter. Het is namelijk zo, de herder die haar aan had gevallen, heeft haat zo in haar rug gepakt en door het schudden met de kop, heeft over een lengte van 20 centimeter en behoorlijk breed ook, haar huid is daardoor los geschut van haar huid. Dit is vreselijk, alle haren weggeschoren en behandeld. Ik was er niet bij, maar ik heb de hele dag het beeld voor ogen, dat die herder, haar pakt, met het idee haar dood te schudden. Ik krijg het beeld niet van mijn netvlies. Ben er echt beroerd van en Norbert nog meer. Ze doet gelukkig niet zielig, ze eet, zodra de koffieautomaat aan gaat, staat ze al te wachten op een koekje. Maar wij zijn er echt heel erg door aangeslagen.

Het is heel akelig om dit te zien. En we vinden het zo zielig, best doet niemand kwaad.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten