donderdag 11 februari 2016

Het oude kantoor.

Ik vond het hoog nodig dat er wat moest gebeuren in het kantoor. Nor vond het eigenlijk onzin, het Buro is toch nog prima, een beetje witten en klaar is Klara. Maar zo zijn we niet getrouwd, de beuk moet er in. Maar we zijn toch begonnen vorige week. Eerst een stukadoor laten komen, die heeft alles gld gemaakt en Nor aan het witten gegaan. Ik internet afgestruind voor een Buro, na lang zoeken hebben we leuke 2de hands gevonden in Elche. Dat is ver weg, maar met een combinatie, Alicante, Elche goed te doen. De volgende stap, de vloer. We zouden voor latten plak vinyl gaan en een aantal verschillende pakken gekocht om te kijken voor de kleur. We dachten dat we het goed hadden gedaan, maar eenmaal thuis, was het totaal verkeerd. Dus terug gebracht en ons geld terug gekregen. Weer een dag naar de knoppen. Dan de volgende dag naar Gandia, waar een hele grote zeg maar Gamma zit. Daar viel het ook niet mee, uiteindelijk vonden we mooie grote plakstroken Travatin. Helemaal gelukkig. Nu hadden ze licht laminaar van 5,95 per vierkante meter en ik had al gemeten wat we nodig hadden voor op de vloer in de kast 2 vierkante meter. Lag er voor weinig geld een mooie vloer in de kast. Die direct mee genomen. Voor de rest van de kamer zouden ze langs komen om te kijken, morgen ochtend. Toen de meter zag wat we hadden gekocht zei hij, geen goede keus, met de zon erop droogt de lijmlaag uit.toen zag hij het laminaat en vond het verstandiger om dat ook in de kamer te leggen en het kleurde ook goed. Zo gezegd, zo gedaan. En het laminaat was nog een tientje goedkoper ook dan het Travatin . We hebben het weekend de hele kastenwand leeg gehaald en de kleding uitgezocht, de binnenkant gewit en nu is het wachten tot ze de vloer komen leggen. Het enige wat ik nog wil is een Buro stoel, hoefde niet van Nor, ik heb een goeie stoel. Ja een burostoel uit de 80er jaren. Dus nu weer het internet op, een stoel zoeken.
Het weer is de laatste dagen, niet iets om over naar huis te schrijven. Nou moet ik eerlijk zeggen, tijd om te zonnen heb ik op dit moment ook niet. Ook het geduld is niet aanwezig. De nachten zijn stormachtig, ik bedoel veel wind. Overdag best wel rustig weer, maar geen zon. Het is echt weer om aan de rommel te gaan. Ik moet vandaag of morgen de tuin in om uitgebloeide bloemen te plukken. Onze tuinman zegt dat ik de tuin goed verzorg, omdat hij het ongelofelijk vind dat alles zo in de bloei staat. Het is inderdaad een bloemen pracht. De Spaanse margrieten is een grote pol, met alleen maar bloemen.
De tijd dat we naar Nederland gaan komt met rasse schreden dichterbij. Ik heb het gevoel dat we net terug zijn. Het programma heb ik al weer gemaakt, we gaan naar Pieterburen en blijven daar een nachtje over. Dan twee dagen Amsterdam, naar Body World en de Albert Cuyp, slapen daar ook een nachtje. Dan natuurlijk ons Fam weekend, al afspraken gemaakt voor visites. Ook gaan we nog een dag naar Texel, waar Norbert nog een vliegles tegoed heeft. Nu maar hopen dat het weer meewerkt. En dan het aller, aller niet leukste, de jaarlijkse schoonmaak en het appartement klaar maken voor de verhuur. Ik hoop dat het gaat lukken met mijn vinger, ik kan mijn vinger nog steeds slecht gebruiken, door die afgescheurde pees. Je kan het ook laten doen, door de Avac, een paar jaar geleden koste het 150 euro. Maar we kijken wel wat we doen.

O, Amsterdam, wat ben je mooi. Ik heb er weer zin in, het weekendje Amsterdam.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten