donderdag 3 januari 2013

Zon!!!!

We hebben de hele ochtend al zon. Terwijl de weerberichten zeggen, in het hele land bewolkt. Omdat de zon de hele dag op de woonkamer staat, is de kachel gewoon uit. Hij staat op 20 graden, maar slaat niet aan. Ik heb nu in de woonkamer, een zwak wifi signaal. Norbert zit te werken in het hoekje in de slaapkamer, terwijl we een leuk kantoortje hebben ingericht, compleet met Fam. foto. Dat hoort toch op een buro van een directeur? We hadden de foto, van de cruise vorig jaar, waarin we allemaal op zijn paasbest zijn gekleed. Het gaat ons nog steeds goed, al moeten we wel wennen dat het hier zo vroeg donker is. Je gaat in de namiddag een winkel in, kom je eruit, dan is het al nacht. We moesten gisteren nog wat bij Action halen, dat liep weer fout natuurlijk. Alle kerst was inmiddels weg en allemaal leuke andere dingen. Ik heb me moeten inhouden, we gingen voor 5 euro naar binnen en kwamen er voor 25 euri uit. We hebben niets meer nodig, overal is het gezellig. Vanaf nu hand op de knip, maar ik heb zo'n plastiek kaartje, gebruik hem nooit, misschien thuis een keer per jaar. Op dit moment maakt hij overuren. Het enige wat ik nog graag zou willen is vitrage, daar kom ik met Norbert niet uit. Omdat we voor 3 ramen in de woonkamer lamellen hebben, is het moeilijk om daar nog vitrage bij te hangen. Gamma had een oplossing, maar dar koste 50 euro per raam. Dat is te gek. En wat ik wil is, de vitrage in de dag hangen, maar Norbert vind dat niets. De lamellen kunnen we niet missen, omdat als de zon er is, de lamellen half dicht moeten. We gaan zo nog even naar de kwantum, levens gevaarlijk voor mijn plastiek kaartje, Norbert laat altijd overal licht branden, in de keuken, zijn kantoortje en in de slaapkamer. Een slechte gewoonte in de tijd van bezuiniging. Dus op naar de kwantum, 5 spaarlampen voor 8 euro.

Uitzicht vanuit de hal.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten