dinsdag 24 juni 2014

Wat gaat het worden vandaag.

Dat is de vraag, die een groot deel van Nederland bezig houd.

We hadden hier net iets heel stoms, ik ging naar boven, om me in het Oranje te hijsen, zeg ik tegen Nel: wat een ellende in dat oranje jurkje, daar kan ik geen BH onder. Nee zegt Nel, vorig jaar had je, je tepels afgeplakt met een pleister. Ja dat ga ik nu ook maar doen, zeg ik.

Wat is hier zo gek aan: Nel zegt, vorig jaar, dat was 4 jaar geleden. Bij deze wil ik zeggen, waar blijft de tijd. Ik ga nu mijn tepels afplakken en mijn Oranje Out Fit aan trekken en dan op naar het feest.

Alles bij Piet en Ria was Oranje, de beelden in de tuin, de planten, slingers om de tafels en stoel. Dus zoals gewoonlijk een warm binnen komen. Natuurlijk was iedereen in het oranje, met toeters en bellen, zelfs de hond in Oranje Out Fit.

Eten en drinken in overvloed, vooral de eigen gemaakte soep, vond ik heerlijk. Dat wij vrouwen, vooral ik, toch wat minder verstand van voetbal hebben, is mij vanavond duidelijk geworden. Eerst zit ik vanavond, heel serieus naar Nederland te kijken, naast Anya en Hanny. Waren wij alle drie er heilig van overtuigd dat we de wedstrijd met 3-0 gewonnen hadden. Staat er in beeld 2-0, wij met zijn drietjes in de aanval, dat klopt niet er moet 3-0 staan. Hoe, wat, waar is het mis gegaan? We weten het niet We hebben het laat gemaakt, het was voor Nel en Hans hun laatste avond, dus wilde we nog even gezellig me zijn viertjes na praten over de afgelopen 3 weken.Het tweede voorval, van niet snappen, was vanavond thuis. Eerst met Nel en Hans nog een borrel genomen, TV aan en voetbal luisteren. Bij een doelpunt naar de herhaling, toch even kijken. Braziliƫ tegen Cameroen., mooie wedstrijd. Toen naar boven en de rest van Braziliƫ kijken. Ik zet Ned. 1 aan en zit al een paar minuten te kijken, toen ik er achter kwam, dat ze plotseling in andere kleuren speelde. Hoe kan dat nou? Zat ik naar de verkeerde wedstrijd te kijken, Mexico tegen Kroatiƫ. Hoe blond en dom kan je zijn.

Oranje boven!!!!! Ze hebben het weer geflikt, 3x winnen, en nu door drammen naar de ....... Finale?

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten