donderdag 26 juni 2014

Uit de oude doos.

Toevallig kwam ik deze foto tegen. 1983 op de Zaanse Schans. We woonden er 5 km. vandaan en ik denk dat het de eerste keer was, dat we er kwamen. Het is een leuke foto met Marco en Nancy.
Vanmorgen is Norbert naar het ziekenhuis in Valencia geweest. Bloedprikken en een afspraak met zijn oncoloog. De oncoloog noemde Norbert een wondermens, maar dat wist ik al lang, hij had een zeer kwaadaardige tumor, die ze verwijderd hebben. Zijn PSA was vanmorgen 0,0000000, en omdat het een kwaaie tumor was, had het normaal geweest als de PSA hoger was geweest. Dus vandaar het wondermens. Ze houden het daar goed in de gaten, ieder half jaar controle, 5 jaar lang. We zijn weer blij.
 
Op de laatste dag van Nel en Hans, waren ze rond 12 uur al klaar. Toen kreeg ik het idee om te gaan lunchen. We waren nog niet bij de haven geweest en ik lees vaak dat ze bij de Republiek een menu voor 9,95 hebben. In de groep gegooid en goed gekeurd. Maar... We kwamen aan en op het bord stond menu del dia 17,50. Mijn probleem is dat ik nooit verder lees dan mijn neus lang is, vandaar dit probleem. Het zijn namelijk bepaalde dagen in de week. Norbert had al zijn bedenkingen, zo een mooi restaurant een mooie plek en dan een menu voor 9,95, dat kan niet kloppen, had hij van te voren al gezegd. Wij zijn toch maar gaan zitten en het was een voortreffelijk menu. Het uitzicht over Denia, de zee en de jachthaven. We hadden alle vier het gevoel van, dit is vakantie. Thuis gauw oude kranten opgezocht, ik wilde niet afgaan en ja,ik had gelijk. Inderdaad bepaalde dagen. We gaan dit zeker een keer uit proberen, na wat we van de week gehad hebben, kan dat andere menuutje nooit slecht zijn.
Na het eten naar het station xeraco gereden, Nel en Hans afgezet en zij verder met de trein naar het vliegveld. Waar ze het niet bepaald naar hun zin hebben gehad. Uiteindelijk 2.41 min. vertraging. Op het vliegveld alles dicht. Niets te krijgen. Normaal krijg je iets te drinken en te eten als er een lange vertraging is. Ze hebben 2 uur in het draaiende vliegtuig gezeten, want ze kunnen ieder moment bericht krijgen, de lucht in. Doen ze dat niet direct, is je beurt voorbij. Transavia bakte ze zo bruin, ze liepen met de karretjes door de paden, wilde je wat eten of drinken, moest je je knip pakken. Ik vind het schandalig. Maar goed, om half vier lagen ze weer lekker in hun eigen mandje. Hadden ze nog 20 min. langer moeten wachten dan zouden ze een vergoeding kunnen krijgen, tot 400 euro.
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten