zaterdag 14 juni 2014

En dat op vrijdag de 13de.

Daarover later meer.

Vanmorgen een beetje uitgeslapen en pas om half 10 gegeten. Op weg gegaan, maar eerst een barretje onderweg gezocht voor een bak echte troost. Toen op naar SAN Vicente, dat gebied staat, omdat hier natuurlijk eb en vloed is, soms helemaal droog. En inderdaad toen we daar aankwamen, lagen er een heleboel bootjes op half elf. Het is wel een gek gezicht, die grote vlaktes en stukken van de rivier zonder water. Ik heb enkele foto's gemaak, van eb en vloed, maar die zijn het plaatsen niet waard. Een heel gezellig dorp, met winkels barretjes en boven het dorp, gebouwen uit de 15de eeuw. Daar lekkere lunch genomen en weer verder naar de volgende bestemming. Toen naar eenstrand gereden, want het zonnetje zou doorkomen nou, mooi niet. Wel een lekkere temperatuur, dus toch maar gaan liggen met een boek.

Toen moesten we op zoek naar een lokatie, voor de voetbal. Toch nog iets in het dorp gevonden. Wat ons opvalt in Santillana del Mar, dat je nergens lekker onderuit kan zitten. Als er buiten iets is om te zitten zijn het een paar krukken en een grote bierton. Je hebt gewoon behoefte om lekker onderuit te zakken op een terras, lukt hier mooi niet. Het viel me ook op dat je veel mense ziet lopen darren, volgens mij ook naar zo een lekker plekkie. Ik heb daar eens over nagedacht, het zou best kunnen dat ze daar geen vergunning voor krijgen. Als er overal buiten terrassen zouden zijn, dat komt dat niet ten goede aan het middeleeuwse dorp. Dus daar houden we het maar op, maar wel jammer voor ons.



En toen was het zo ver, 4 tv's in het barretje, waar we overigens heerlijk hebben gegeten, El Castillo op de Plaz Mayor. Het begon goed, ukkeduk 1-0 achter, maar de wedstrijd was nog jong. Volle bak in de bar, zowel binnen als buiten.

Maar, in de tweede helft ging het allemaal wel heel erg snel, ik kon het op het laatst niet meer bij houden. De stemming zakte behoorlijk en de klandizie ook. We durfden niet eens meer uit volle borst te juigen. Het werd 3-1 toen 4-1 en dan er nog een bij 5-1. We moesten natuurlijk ook nog terug naar ons hotel in onze oranje kleding. Ik had mijn pattekind mee en schreef af en toe, hoe het intussen in de bar ging. Stel dat bij de Spanjaarden de vlam in de pan zou slaan. Via Facebook kreeg ik allerlei tips, je oranje kleding uit trekken, door de achterdeur enz. Maar de wedstrijd was nog niet afgelopen, toen zag het er zo uit.

We konden, na nog een overwinnings borrel te hebben genomen, rustig naar ons hotel lopen. Het was een geweldige avond, wie had deze uitslag kunnen raden. Ik geloof dat niemand, op zo een grote overwinning had gerekend. Het was geweldig, wat een spanning en sensatie. Nu lekker pitten, morgen weer een drukke dag.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten