zaterdag 29 juni 2013

Santiago de Compostela

Nou niet gaan denken dat wij dit hebben gelopen. Misschien dat we het ooit nog een keer gaan doen. Maar onze pelgrims zijn weer terug. Het was een hele mooie ervaring. Ze hebben het fantastische gehad.
Ze zijn niet naar Finisterre geweest, mede doordat ze om 1 uur op de bus moeten stappen, dat misten ze de kerk, en dat hadden ze voor geen goud willen missen. Dus heb ik mijn schoenen maar weggegooid, hadden ze toch nog het gevoel, dat ze het hebben mee gemaakt.
Eigenlijk zonde, ze hebben me jaren hun dienst bewezen, maar nu zijn ze stuk. De hens er in.

We zijn gisteravond uit eten geweest bij de Montgo, als afscheid en wij mochten mee. Eigenlijk was het een feestje voor hun zessen. Joop zat nog steeds te bullebakken, ( grapje) hij ging s'morgens heel vroeg zijn bed uit om een beetje rond te dolen in het dorp, de rest sliep dan nog. Op een ochtend, kwam hij terug, om Foetje te overtuigen, dat hij een haan gezien had, zo groot en een giga grote borst. Foetje die neem ik mee en ik hen ook een prachtig hok gezien, net een paleis voor de haan, die ga ik bouwen. Nu Joop nog van het idee afbrengen. We kennen Joop natuurlijk allemaal, dus dat gaat moeilijk worden. Tot Nel zei, nee Joop in Paula haar auto komt geen haan. Dan doe ik hem in een doos, met zijn kop er boven uit. Dan gaat hij op mijn schoot en blijf ik de hele weg zijn kop aaien. Nee,zegt Nel en Foetje, dat feest gaat niet door. Hij wilde weer van alles meenemen, wat hij onderweg tegen kwam. Nee Joop had je maar met je eigen auto moeten gaan. Uit eindelijk pikte hij het wel. Wel heeft hij de hele weg, met zwaar gereedschap gelopen, dat hij gevonden had of zo. Ik lijkt wel of ik erbij geweest ben, maar door de verhalen van Nel en Hans, kan ik wel bladzijden vol schrijven. Het is een heerlijke zwaar gestoorde gozer. Heeft altijd lol in zijn bromtol. Bij deze, uit de mond van Nel en Hans, hebben ze uitstekend naar hun zin gehad. Vooral de kerk, niemand geloofd er, maar het was een zeer emotieneel. Vooral toen door de hele kerk een hele grote bol met wierook door de kerk ging.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten