woensdag 26 juni 2013

De uitverkoop

Nog een paar dagen, dan gaat de uitverkoop weer beginnen. Al hoewel er al maanden rebajas op de winkel ramen staat. De uitverkoop van vroeger staat me nog duidelijk voor de geest. Heel anders dat dat het nu is.weken van tevoren liep je langs de winkels etalages te kijken. Die stonden dan vol met allerlei artikelen voor spot prijzen. Je kon niets kopen, alleen maar kijken. Je moest echt weken wachten tot 1 juli en 1 januari. De avond voor de uitverkoop, stonden er soms rijen voor de deur, om als eerste hun slag te slaan. Tentjes, stoeltjes en slaapzakken, het was een feest om te zien. Ik denk dat de jongere onder ons niet weten wat ze horen. Nu lijkt het doorlopend uitverkoop. Voor de kerst, prijzen ze de feest kleding al af. Wij in Spanje hebben 2 maanden uit verkoop. De eerste rebajas, de tweede en de derde. Paula kennende wacht natuurlijk op de derde, maar dan zitten we al in augustus. Dan denk ik bij mezelf, nu nog zomerkleding kopen? Wat draag je in de zomer? Ik zit de hele dag bij het zwembad en voor keer uiteten heb ik eigenlijk wel wat. Toch ga ik altijd even kijken en kom ik thuis met T shirts van 1.95 en 2.95 Ze liggen nog nieuw in de kast, met de prijs kaartjes er nog aan. Echt mooi zomerweer hebben we nog steeds niet. Het is nu 5 uur, zit nog bij het zwembad, heb het zelfs koud.

Dit soort rijen stonden er voor de grotere winkels, maar ja, een TV voor 1 gulden, daar had je wat voor over.


Denia is een middel grote stad, tot mijn verbazing hebben wij het beste restaurant van Europa. Wij zijn er een keertje geweest, maar je word gillend gek van die ober, die achter je blijft staan, met zijn borsteltje, om de rommel van je tafel te vegen n je glas wijn vol blijft gieten. Nee, ik hou wel van een beetje luxe, die je aan boor van een cruise ook hebt, maar dit gaat me veel te ver.

Vanmorgen zijn onze Pelgrims aangekomen in Santiago de Compostela. Ik had een aantal live webcams opgezocht en zitten loeren of ik ze kon vinden. Nog whats app gestuurd, waar, zitten, staan jullie? Maar die hebben ze dek ik niet gezien. Ze hadden daar natuurlijk ook geen wifi. Ook nog op de beelden in de kerk zitten kijken, maar niets. Ze hadden vanmorgen nog een laatste loop van 10 km. Dus op tijd weg, om de mis van 12 uur te halen. Het is jammer dat Foetje gister moest opgeven. Ze ging al van huis met tussenspier rib en bil blessure. Alle dagen met medicijnen en maag beschermers gelopen. Maar gister ochtend was de koek op. Met Joop samen met het openbaar vervoer naar de volgende stop, om slaap plaatsen te regelen. Of ze vandaag de laatste 10 km. zou lopen, dat was nog afwachten. Het zit er weer op, ik denk dat dit je een geweldige kick geeft als je het plein voor de kerk komt oplopen.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten