maandag 1 april 2013

2 de Paasdag

De week voor Pasen, noemen ze hier de stille week. De hele week is er van alles te doen. Een aantal jaren terug zijn we naar een processie geweest in Ondara. Zo mooi, ze liepen met punt mutsen, net als de klukluxclan. Zo indrukwekkend je durfde niet te praten, alleen maar te fluisteren. Hat jaar daarop wilden we weer, maar waren op de verkeerde dag. Toen werd het verhaal van Jezus gespeeld op diversen plekken in het dorp. De rechtbank o.a. Was in het oer oude stieren vechters arena, en volgens mij spijkerde ze hem ook nog aan het kruis. Ik ben niet gelovig, maar dit soort dingen, doet me toch wel wat. Ook de TV uitzending van de week, vond ik mooi.

Deze foto komt uit Jalon, een klein dorpje in het achterland. Hij komt van het blog van Edwin en Cokky. Wonen in Spanje. Leuke blog om te lezen.

We zijn lekker op stoom, betreft alles een beetje nalopen, voor de echte zomer uitbreekt. Ieder dag een paar klusjes, dat ben er met een week doorheen. We spelen het spel een beetje gemeen. We pikken er de kleinste dingen uit, om maar weer een streep te kunnen zetten. Dus de grote en vervelende klusjes bewaren we voor het laatst. Ik ga nu maar weer even aan de bak, een uurtje, en de rest van de middag, de zon in.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten