vrijdag 5 april 2013

Wat een wereld.

NICOSIA -
De president van het noodlijdende eiland Cyprus, Nicos Anastasiades, ligt zwaar onder vuur na berichten dat zijn schoonzoon een week voor het reddingsplan 21 miljoen zou hebben weggesluisd van de Laiki Bank. De miljoenen zouden op een rekening van een gezonde bank in Groot-Brittannië zijn gezet.



        Waar op de wereld is het nog normaal. Misschien is dit allemaal wel normaal, en leef ik nog met de ideeën van voor de oorlog. Eergister las ik de telegraaf, en dit alles stond op de voorpagina van de krant.
        Vrouwen mijden India.
        Nederlandse boer ontvoerd in Boliva
        Rio de Janeiro, toeriste verkracht in busje.
        Steekpartij in Tilburg.
        Overval in vakantiepark.
        4 jarige kleuter neergeschoten in auto.
        Politie haalt lijk uit de Waal.
        4 minderjarige aangehouden, verdacht van berovingen.
        Parkeerder, mishandeld toezichthouder.
        Als je dit leest in een half uur, dan denk je toch, de wereld is totaal verrot?
        Nou weer wat vrolijker, gisteren plantjes gekocht, voor in de potten. Ik had van Marjolein en Karin geld voor mijn verjaardag gekregen en daar plantjes voor gekocht. Ik zal er geen foto van maken, dan moet ik een telelens gebruiken. Maar vorig jaar had ik ook allemaal treetjes gekocht, met kleine plantjes. Heel leuk, je zag ze per dag groeien. Dus als ze groter zijn gegroeid meiden, maak ik wel een foto. Langzamerhand schieten we op met onze klusjes lijst. Vandaag is Nor naar kantoor en het miezert een beetje, dus geen klusjes, wat een watjes hè. Eergister het drama van de ING, was al een hele tijd bezig, redelijk in paniek, niks lukte. Telkens weer mijn saldo bekijken. En nu vanmorgen had ik weer problemen, en ja hoor, krijg met via RTL nieuws een melding, storing. Heel vervelend, ik heb voor het appartement in Julianadorp, een paar advertenties gezet op Duitse sites. Die moest ik betalen, maar natuurlijk lukte het niet. Morgen de betaling maar regelen.
        Rare, maar toch leuke foto. Vanmorgen zaten we koffie te drinken, ik vroeg aan Norbert, wil je nog koffie en tegelijk, gaat er in de slaapkamer, een kop en oren omhoog. Ze lag rustig te slapen, maar koffie betend, koekje.

        Geen opmerkingen:

        Een reactie posten