maandag 15 april 2013

Zomer.

Het is nu echt zomer, buiten 22graden, veel zon, zwembad 24 graden. En toch heb ik het gevoel niet. Vorig jaar lag ik begin april al in het zwembad, met 20 graden. Ik heb me gisteren, er toe gedwongen, na opgewarmd te zijn door het zonnetje, het te wagen. Nou veel verder dan het trappertje ben ik niet gekomen. Zooo koud. Wat een aansteller, 24 graden, in Nederland is het in de zomer, volgens mij, niet warmer dan 22 graden. Ik weet niet hoe dat komt, maar misschien omdat, we bezig zijn, het benedenhuis, gezellig te maken, me gek aan het denken ben, hoe, wat en waar, ik leuke dingen kan doen. De spullen blijven gewoon in het huis, maar ik wil een beetje Brocante stijl er in gooien. Mijn probleem is, met mijn oogjes, zie ik van alles voor me, maar met 2 linkerhandjes kom je niet ver. Heb ik, in Norbert ogen een belachelijk idee, dat moet ik zelf mijn handjes laten wapperen. Als ik ga inrichten, waar dan ook, of het nou de winkel vroeger in kerst stijl was, of een van mijn vroegere huizen, ik wist nooit, wat ik ging doen. In de winkel vroeger, begon ik op 5 december, de kinderen waren toen het huis al uit, anders zou het aso zijn, om 6 uur. De winkel dicht en ik gooide de hele tent totaal leeg. Ik kocht van alles, ook al wist ik niet wat ik er mee moest. Dan de volgende ochtend om half negen, was ik klaar. Totale kerstsfeer. Toen we in het appartement in Denia begonnen, wist ik totaal niet, welke kant ik op moest. We hebben 2 x de rit Murcia gemaakt, zonder iets te kopen. Toen we voor de derde keer naar Ikea gingen, zag ik een lamp, een stuk glas, wat figuren erop, afgeprijsd van 39 euro voor 5 euro. Hij was appeltjes groen, een kleur die je toen nog niet veel zag, nu is alles appeltjes groen. Dan is de kleur gezet en kan ik verder. Dan word het een fluitje van een cent voor me.

We hadden een stuk board, waarop we dingen neerlegde om te schilderen en dat ziet er nu geweldig uit. Nor verklaard me voor volkomen gestoord, maar ik heb een idee, dat ik daar wat mee kan. Er is een probleem, het komt uit een keuken kastje en is zo krom al een hoepel. Ik ga het een beetje natmaken en dan onder me leggen als ik op het zonnebed lig. Ik denk dat ik eigenlijk Norbert op het zonnebed kan laten liggen, brengt meer gewicht in de schaal. Dat doet hij echt niet, hij vind het vreselijk om in de zon te liggen. Bovendien heeft hij het zo druk als een klein baasje. We zouden de lijst met klusjes afwerken, maar we strepen weinig weg, omdat we steeds meer dingen zien, waarvan we denken, dit moet toch ook. Vandaag heeft hij krant afspraken en moet hij naar Alicante. Dus morgen gaan we weer verder en ik kan, die molentjes in mijn hoofd laten draaien.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten