dinsdag 9 april 2013

Nu geen problemen met water, maar met de zon.

Enige tijd geleden, had ik het ene na het andere probleem met water. Maar nu problemen met Jan Zonneveld. Gister was er bij de Lidl in de aanbieding folie, voor op je auto ruiten, tegen de zon. Bijdehand als we zijn, dachten we, dat kan dan ook beneden in de naya, op het raam. Daar hangen we nu om de 2 jaar rieten rol gordijntjes op, die er na een jaar al niet meer uitzien. Dus op naar de Lidl, nor wilde de binnen en de buitenkant. Omdat er aan de binnenkant een scheur zit, plakt die folie het aan elkaar, dat we niet, als we op de bank zitten, en er veel wind is de brokken glas in onze nek krijgen. De scheur is gekomen, omdat als Nel en Hans vroeg in het seizoen komen, dan zijn de avonden nog koud, we daar een verwarming hebben hangen. Er nooit aan gedacht, dat het raam heet kan worden en barsten. Wel dus. Er kan geen ander raam in, omdat de constructie, dat niet toelaat. Nor met de folie aan de bak. Punt een, verwijder de film laag. Oke, wij zoeken en kijken, schiet ons maar lek, niets te bekennen. Dan deze stap maar overslaan. Er zat volgens ons geen film laag. Het ging helemaal goed en het stond ook nog gaaf. Wij trots op het resultaat. Tot we vanmorgen naar beneden kwamen. Een was er zo goed als eraf, de tweede begon ook al en de derde hing ook op half 11.

Hier hangen er nog twee, maar inmiddels is alles verwijderd. Ik aan de Google, vond veel, maar niets over onze filmlaag. Toen maar een noodkreet op Spanje forum gezet, in de hoop dat er misschien forum leden het ook gekocht hebben. Mijn andere zon probleem gister was, ik had mijn pattekind een klein beetje maar, in het zonnetje gelegd, heel even maar. Door de zon was hij oververhit, er stond dat het pattekind moest afkoelen. Dat heb ik nog nooit gehad. Na een half uurtje, kon hij weer aan het werk. We zijn beneden lekker bezig, ik had een lijstje, zeg maar lijst, wat ik graag gedaan wilde hebben voor de zomer. Nor is begonnen, maar het probleem is, dat er weinig gestreept kan worden op de lijst, omdat je steeds andere dingen ziet en doet. Maar als het goed is komen we er wel doorheen. Ook staan al die spullen voor de rommelmarkt in de weg, we moeten nu echt een keer gaan staan en dan minstens de helft verkopen. Dan kan wat er over is naar de kleine slaapkamer, dan zijn ze uit het zicht.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten