zondag 9 december 2012

Wat bezielt ons allemaal?

Waarom trekken we met ze alle, richting Nederland. Weinig van onze vrienden blijven hier. Vandaar dat er vrijdag maar weer eens een feestje moet komen, al zooo lang niet gehad. ( afgelopen vrijdag, bij Joost en Anita een reuze gezellig feest) Gek hè, we hebben het altijd gezellig, nooit een onvertogen woord van de een of de ander. Dus vrijdag een afscheids feest, voor de gestoorde die de kou op gaan zoeken. We vieren het wel in stijl, erwtensoep en bruine bonen soep. Voor Oudjaar hebben de over blijvers ook een leuk feest in gedachten. Niet schrikken. Oudjaars nacht om 3 uur barbecuen, hallo zeg, om 3 uur s'nachts dan trek ik nooit. Maar wel heel apart. Ik denk, dat we dan de nieuwsjaarsduik in het slangen meer wel kunnen vergeten. En ook betreft daar de restjes opmaken ook. Iedereen zit nog tot zijn nek toe vol. De malloten die weer en wind trotseren, willen natuurlijk, allemaal graag naar de kinderen en de andere Fam. leden. Komt ook, omdat er plotseling een aanbieding van Transavia kwam, een retourtje voor 99 euro. Een paar weken terug, was dat nog tussen de 3 en 4 honderd per persoon. Maar waarom schrijf ik nou wat bezield ons allemaal? Ik zit beneden bij het zwembad, strak blauwe lucht, geen zuchtje wind en op de temperatuur meter in de schaduw, 20 graden!!! Waarom, behalve dan de Fam. en de kinderen, zoeken we de regen, hagel, sneeuw, ijzel enz. op? Het is zo warm dat ik mijn bikini aan kan en dan lekker zonnebaden. Ondertussen doe ik hier beneden de was, dus 2 vliegen in een klap. Wat kan ( en is ) het toch een voorrecht om hier te mogen wonen. Al de ellende, die er in Nederland gaande is,word ik zo moe van. Nu is het hier misschien wel net zo erg, maar je word er hier niet zo mee geconfronteerd, natuurlijk is dat je kop in het zand stoppen, dat weet ik ook wel, maar ik doe dat lekker toch.

Onze Anita, altijd vrolijk, ondanks dat ze weer een jaartje ouder is.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten