donderdag 16 augustus 2012

Zonnesteek???

Natuurlijk hebben we geen zonnesteek. Maar we voelen ons alle twee een beetje rotto. Absoluut geen WW griep. Wij hebben water en een halve fles( samen) rosevice gedronken. Alle twee, sproeipoep, pijn in die hoofd, zere spieren, dus gewoon gelabberd, ik duik het bed in. Arme Nor is vanaf nu tot vanavond 10 uur onder de pannen. Welterusten, ik duik. Morgen ga ik wel weer verder
Je wilt het niet geloven, ik heb geslapen tot half 7. En de nacht er op weer 10 uur.
Ik denk dat het echt door de hitte komt, misschien ook met die pillen waar morfine inzit en de warmte de hele dag op het strand, waar je toch ongemerkt in de zon zit. Ben nu nog wat duizelig, kom ook niet meer buiten. Zit lekker in het benedenhuis met een ventilator. Ook betreft de nachten loopt het de spuigaten uit. We hebben geen ramen open, en de terras deuren dicht. Sinds ze naast ons bed gestaan hebben, durf ik niets meer open te laten. Dus we moeten ons redden met de ventilator boven het bed.
Nu weer een hittegolf tegen de 40 graden.  Niet zeuren, dit is Spain, je moest daar zo nodig heen. Dan moet je de lusten en lasten dragen.

3 opmerkingen:

  1. Ik weet nu waarom je geen opmerking kan plaatsen. Ik log me namelijk nooit uit, dat heb ik nu wel gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Doet ie het nou wel of niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een zonnesteek wordt veroorzaakt door een tekort aan water (dehydratie), of in zeldzame gevallen door een tekort aan zout (zeldzaam omdat onze voeding doorgaans tamelijk zoutrijk is), dat samen met het zweet wordt uitgescheiden.

    BeantwoordenVerwijderen