vrijdag 10 augustus 2012

Wintersport.

Ik hoor iedereen nu denken, die is gestoord, 35 graden en die mongool denkt aan wintersport.
Echt gek ben ik niet, we luisteren van s'morgens vroeg tot dat we naar bed gaan, radio Tirol.
De hele dag heerlijke muziek en in de avond een uurtje jodel liedjes, ook wel andere muziek, maar het meeste is wintersport nummers. We luisteren al maanden en krijgen er nog geen genoeg van.
Bussie komt zo.
Zo dat was de eerste aanleiding betreft wintersport. Ten tweede, dat Nel en Hans hier waren, zaten we te denken om met alle Nederlandse vrienden een heel groot huis in Oostenrijk te huren.  De hele club gaat al ,40 jaar naar Oostenrijk. De eerste 15 jaar zijn we mee geweest, totdat we de winters naar Spanje gingen. We hebben het in de groep gegooid, maar ik denk niet dat het doorgaat. Jammer we zagen het wel zitten. De derde aanleiding, wintersport was, toen ik oude foto's zocht ik een foto vond van de wintersport. Ieder jaar gingen we, voor de krokus vakantie, een weekend naar het Sauerland, de spiertjes losmaken. Altijd dolle pret, in een danstent speelde altijd een liveband, waar vind je dat nog. Dan  namen we een biertje en daarbij een likeurtje, iedere keer een andere kleur. Arme Norbert die mocht niet veel drinken, want mijn auto had geen stoelen en banken, dat was voor de bloemen en planten. Daar moesten we met ze alle in. En dan op het einde van de avond, moesten we met een aanloop de auto letterlijk in duiken en stapelen maar. Als we dan bij het hotel aan kwamen, drukte Norbert op een knop, klep open en iedereen kukelde naar buiten. Nou dat was mijn verhaal over wintersport,in de hittegolf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten