zaterdag 14 juli 2012

Lekker binnen zitten, bij de airco.

Eigenlijk is het te gek voor woorden. Ik zit nog boven, deuren dicht en 2 airco's aan.
Op rattenjacht.
Spanje, het land van het heerlijke buiten leven. Nou mooi, nu even niet. Gewoon binnen zitten bij de airco. In Nederland zitten ze ook binnen, maar dan bij de kachel. Zo zie je, er is overal wel wat. We zouden, nadat Chiel en Mirjam dinsdag weggingen, direkt naar beneden gaan, maar de pit ontbreekt me op dit moment. We zijn gisteren naar reflexzone vrouwtje geweest en inderdaad, het ontbrak me aan totale energie in het lichaam. Dus extra vitamine en B 12 injecties. Dan moet de pit weer terug komen. Ze zei, dat er heel veel mensen, door deze hitte er last van hadden. Dus hebben we besloten om vandaag dan maar naar beneden te gaan verhuizen. Vandaag is het wat koeler. Maaaarrrr, toen we woensdag het huis beneden open hadden, zat Rafa de hele tijd voor het kastje in de hal. Wilde zelfs geen koekje!!! Toen zagen we ook ratten keuteltjes liggen. Op jacht!!! Achter het kastje moest het rattekind zitten. Gewapend met bezems op zoek. Niet te vinden. RAF bleef maar voor een lade zitten, dus alle lades er uit. En,jawel daar kwam ze en sprong de kamer in, achter de bank. En sindsdien is dat kreng pleitte. Ik lag in het zwembad en kon daar vanaf die plek alles gadeslaan, voor geen prijs blijf ik erbij, lekker veilig en kon ook zien waar hij heenging. Later vonden we in de lade een snoepje met een papiertje, waar hij van had zitten snoepen. Duuusss, nu ga ik naar beneden, samen leven met een rat? Ik hoop niet dat ze zwanger is en inmiddels heeft geworpen. We zitten nog steeds beneden, het is inmiddels zondag. Rat is niet te vangen, vreet de rattenval leeg en dartelt rustig verder. Waarschijnlijk zit ze nu in de kleine slaapkamer. Rafa staat daar nu in de jachthouding voor de deur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten