maandag 30 juli 2012

Kermissen in de kop van Noord- Holland

De kermissen in het voorjaar
waren ieder jaar weer een feest. Wij waren toen 16 / 17 jaar. Dan gingen we met onze buurjongens die al 18 waren en een rijbewijs hadden, iedere zondag een stuk rijden in een oude vauxel of wat het ook was. Met gaten in de bodem,op zoek naar een kermis in de noord. Een krant bier achter in de kofferbak, ik schaam me nu ik dit schrijf. We waren gewoon vrienden en nog, als we een van hen tegenkomen. Volgens mij had niemand een relatie met iemand. Het was gewoon, ouwe jongens krentenbrood. Aan het einde van de avond zocht iedereen elkaar weer op. En dan gingen we weer met die oude bak naar huis. Kan je nagaan hoe naïef we waren, als je me nu vraagt, waren ze bezopen, moet ik het antwoord schuldig blijven. Ik weet het echt niet. Wat ik wel weet dat het altijd heel gezellig was. Op deze manier kwamen we nog ergens. Of mijn ouders dit wisten weet ik niet. Misschien wel niet, als ik in hun schoenen had gestaan had ik er echt een stokje voor gestoken.
Ze zeggen wel eens, de jeugd van tegenwoordig, maar dit vind ik ook niet door de beugel kunnen. Er is nooit en te nimmer iets gebeurd, maar toch, dat kratje bier achterin, daar heb ik mijn vraagtekens over. Nogmaals volgens mij was er nooit iemand bezopen, ik zal het eens aan Nel vragen.
1963  Purmerend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten