donderdag 26 juli 2012

De vakanties.

Tentenkamp Bakkum met vanaf links Zusje Ria, vriendin Tiny, vriendin Nel, zusje Rimke en mijn oma.
Vroeger op vakantie? Ik kan me het niet herinneren, wel dat we naar Frankrijk zijn geweest, maar verder in mijn jonge jaren, ik weet van niets. Wel zijn we met mijn Opa en Oma, naar het tentenkamp in Bakkum geweest. Nel, van Hans was toen ook mee. Ik heb daar nog een foto van, die ga ik zoeken. Wat zijn Nel en ik al lang vriendinnetjes hè. Nel is, toen ik verkering had, met mijn ouders, broers en zussen een keer een weekje naar Duitsland geweest. Vanaf die tijd, gingen ze regelmatig met vakantie, maar wat mij betreft, ik had de boot gemist. Toen ik nog in een bandje zat, leerden je veel mensen kennen. We leerde Dicky van Olst kennen. Die speelde ook in een bandje. Nel en ik mochten met haar en haar ouders mee naar Luxemburg, kamperen. Ik weet dat ik de hele vakantie kiespijn heb gehad. De ouders waren niet te pruimen. We mochten niets. Nel en ik op oorlogspad. De badmeester van de camping en zijn vriend, lekkere dingen waren het.we waren ik denk 15 jaar en als ik daar nu aan terug denk, ik had wel tussen 6 plankjes kunnen liggen. We gingen wandelen in de bossen, ik met ullrich en Nel met lang. Ieder een eigen kant op, hoe dom kan je zijn, als je jong bent. Maar alle twee keurige jongens, niets aan de hand en wij waren nog zo groen als gras. Hadden geen idee, wat er had kunnen gebeuren. Hoe bedoel je! dom blondje. Ullrich heeft me nog een paar brieven geschreven, hij moest ook iets met sport doen in Haarlem, heeft me om laten roepen, maar ik ben niet heen gegaan. Ook zijn we eens een weekend naar de een camping aan het flevomeer geweest, hadden daar jongens leren kennen, de week erop gingen we weer. Naar een van die jongens thuis, zijn ouders waren een weekend weg. Ik vind dit soort dingen nou niet bepaald slim. Kan je na gaan, je denkt als je jong bent echt niet goed na,over de dingen die je aan gaat. Maar het was wel een mooie tijd, mede omdat mijn ouders me volledig vertrouwden. Dat vertrouwen heb ik nooit beschaamd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten