maandag 4 mei 2015

OMA WEET RAAD

Ik denk dat we allemaal wel eens kijken op de site OMA WEET RAAD. Ik kijk er regelmatig op en lees dan best leuke dingen.
Een paar weken geleden zat ik bij de huisarts, om te vragen of ik, voor ik naar de oncoloog ga, nog bloed moest prikken. Wat ik van te voren al had bedacht, kon hij me daar geen antwoord op geven, Dat hoor je wel van de oncoloog, als je er bent.
Dus dacht ik bij mezelf, ik schrijf wat dingetjes op, die niet echt urgent zijn, maar ik wel wat over wil weten. Zo had ik ook op geschreven, ik wil van die wrat af. Zijn antwoord was, geen paniek, had ik helemaal niet, alles een voor een, eerst even wachten op de uitslag van de oncoloog. Ze hadden namelijk 2 poliepjes weggehaald.
Ik heb  al jaren op mijn dijbeen achter een lelijke wrat zitten, best groot en ik vind hem ook vies. Ik heb al eens meerdere wratten weg laten halen, bij een bevriende Nederlandse huisarts van ons. Ook deze bewuste wrat, maar dat is toen niet gelukt, en nu ben ik hem zat. Ik ga zelf wel aan de bak.

Dus Oma weet raad, heel veel mogelijkheden om met simpele dingen de wrat weg te halen.
Met de schil van een banaan, met duck tape, met azijn en nog heel veel meer.
Zo stond er ook bij met knoflook, dat leek me wel wat. Dus met de knoflook pers een teentje uit geknepen. Het mengsel op de wrat gelegd en daaroverheen verband en pleister. Ik vond het geen topper, want het brandde vreselijk, de hele avond en nacht. Ik dacht nog, dat gaat goed, die is zo pleite. De volgende ochtend toch maar eens kijken, zit er naast de wrat een plek van wel 3cm. leek een bloeduitstorting, de knoflook was verschoven en zat voor een groot deel naast de wrat. .Dus maar even geen knoflook meer, dan neem ik een stuk bananen schil.
Een paar dagen laten zitten en toen ik het verband er af haalde, schrok ik. de rode plek had blaartjes en was stuk gegaan en bloedde. Nu heb ik er jodium op gedaan en even niet meer klooien
De plek was volgens mij geen bloed uitstorting wat ik dacht, maar gewoon een 1e 2de of 3de graad verbranding. Nee hoor zo een vaart zal het niet lopen, voorlopig even niks, eerst laten helen.
Zo zie je maar wat een teentje knoflook met je kan doen.

Volgens mij is dit Camille, dat groeit in bossen boven waar de hond word uitgelaten
Zal ik dit eens proberen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten